Voorbeschouwing VVZ – Kickers’69

Vandaag – zaterdag 10 september 2022 – heten wij spelers en supporters van sv Kickers’69 van harte welkom op ons sportcomplex voor onze 1steofficiele thuiswedstrijd van dit seizoen. Zowel Kickers als Damme wonnen hun eerste bekerwedstrijd en in die zin hebben we al gelijk onze eerste zes punten-wedstrijd van dit seizoen.

VVZ - Kickers

sv Kickers’69 uit Leimuiden speelt komend seizoen weer in 4e Klasse A en wij weer in de 4e Klasse B. Afgelopen seizoen werd Kickers met 25 punten 8e, waar Koudekerk op doelsaldo kampioen werd van A met 61 punten. Wij werden uiteindelijk 3e in B met 53 punten en een periodekampioenschap. Allebei wonnen we afgelopen zaterdag onze eerste wedstrijd voor de KNVB-beker. Damme won uit met 1-2 van Semper Altius in Rijswijk. Kickers won thuis met 1-0 van M.M.O. De winnaar van vandaag doet dus uitstekende zaken om poulewinnaar te worden en door te stoten naar de 2e ronde van de KNVB-beker.

Het meest bijzondere van vandaag is echter dat onze nieuwe trainer Erwin van der Zee de afgelopen jaren trainer was bij Kickers. Hij zal dus bij uitstek de wedstrijd kunnen ‘lezen’. Minstens zo aardig is dat onze nieuwe centrale verdediger Jim van Vliet (nr. 3 vandaag) afgelopen seizoen bij Kickers balde. Hij is van de zomer verhuisd naar Bodegraven en besloot met ‘zijn’ trainer mee te gaan. Wat ook zomaar kan gebeuren vanmiddag is dat Jim gedurende de wedstrijd zijn jongere broertje Brian en oudere broer Nick tegenkomt op het veld. Kortom: vanmiddag wil niemand graag verliezen van de ander.  We zijn benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Voor het komend seizoen hebben we overigens naast voetballen meer dan voldoende uitdagingen: (1) komen er geen nieuwe corona-mutaties op ons af, (2) kunnen we de energiekosten wel blijven betalen en (3) komen er vrijwilligers achter de bar op zaterdagmiddag? We zijn immers Schiphol niet. Deze drie tegenstanders boezemen eerlijk gezegd ons meer angst in. Als Damme staan we hierin niet alleen. Alle collega-verenigingen hebben deze drie extra handicaps. Vaak denk je, … wat kan ik er aan doen?

Meld je in ieder geval aan als vrijwilliger (bijvoorbeeld 1 zaterdagmiddag per 4-6 weken) bij de mensen achter de bar. Please!!!