vv Bergambacht – VVZwammerdam 3-0

We hadden ons er veel van voorgesteld, die 2e ronde van de nacompetitie op 11 juni 2022.  Maar binnen vier minuten was het 1-0 en na een halfuur was het al 2-0. Voor de rest loop je achter de feiten aan en 10 minuten voor rust is het dan ook nog eens 3-0. In de hele eerste helft één schot op het doel van linksback Reijer Peters.

De wedstrijd begon met 1 minuut stilte. Op de vrijdagavond ervoor was de vader van de trainer van Bergambacht overleden. Van onze kant waren Peter Kremer (assistent-trainer), Rien van Harselaar (elftalleider) en aanvoerder Lars Kremer niet aanwezig in verband met de begrafenis van de broer van Peter Kremer die getrouwd was met de zus van Rien van Harselaar. Alles is relatief, … in relatie tot ons spelletje.

In zekere zin werden we met onze eigen wapens bestreden. Snelle vleugelspitsen die langs hun verdediger gingen en een speler voor de goal vonden die de bal voor het intikken had. Na ruim 35 minuten was de eindstand al bereikt. Trainer Jack Harmsen probeerde in de tweede helft uit een ander vaatje te tappen met een 3-3-4 opstelling. Dat zou goed kunnen gaan als je binnen een kwartier een tegentreffer produceert, maar ook dat gebeurde helaas niet. Al met al hadden de Dammenaren permanent een veldoverwicht van zeker een uur over de hele wedstrijd gezien, maar wellicht dacht Bergambacht; ‘Laat ze maar komen, we counteren wel naar 4-0’. Mede door een paar keer goed ingrijpen van doelman Bas Kwakernaak werd dat gelukkig voorkomen. Een ziedend schot van weer Reijer Peters pareerde de doelman en een doelpunt van Ruben de Bruin werd afgekeurd in die tweede helft. Bergambacht kon op zijn gemak toekijken hoe wij ons druk maakten zonder enig tastbaar resultaat op het scorebord.

Zonder enig tastbaar resultaat? Nou ja, … dat we volgend seizoen weer in klasse 4B mogen starten. Dat is natuurlijk gegeven de resultaten van dit seizoen zeker geen straf. Met de kennis van vandaag komen er vier spelers en een doelman bij en gaan er waarschijnlijk twee ver(der)trekken. We kunnen terugkijken op een prachtig seizoen met slechts drie verloren wedstrijden. We lieten met vlagen oogstrelend voetbal zien. Haalden de 3e plek met 53 punten, wonnen de 1ste periodetitel en stonden weken achtereen bovenaan. Kortom: er viel heel veel te genieten zoals bijvoorbeeld die geweldige overwinning thuis tegen SCH’44.

Op vrijdagavond 24 juni nemen we na vier jaar (door COVID niet na vier seizoenen) afscheid van trainer Jack Harmsen. Hij vertrekt naar RVC’33. En wij bouwen door onder de nieuwe trainer Erwin van der Zee in het seizoen 2022/2023. Vooralsnog tot vrijdagavond 24 juni, beste supporters. We hopen jullie daar weer te zien. Daarna gaan we echt op vakantie!