VVZwammerdam – Alphense Boys 6-0

Gelukkig is het gelukt deze wedstrijd regulier af te werken. Dat scheelt een hoop gedoe en achteraf was het een goede warming-up voor zaterdag aanstaande: de wedstrijd bij en tegen Bergambacht. Een aantal spelers kon al dan niet verplicht (geblesseerd, geschorst) even genieten langs de lijn wat de collega’s er van wisten te bakken.

Onze plek op de ranglijst over dit seizoen 2021/2022 is nu definitief nummer 3 inclusief een periodetitel. Een mooi resultaat met slechts drie nederlagen: 68 doelpunten voor en 22 goals tegen waarvan slechts 7 in uitwedstrijden. We doen het in uitwedstrijden dus aanzienlijk beter dan thuis. Vreemd, SCH’44 (nummer 2) heeft bijvoorbeeld thuis maar 3 goals tegen gehad.

Het eerste kwartier bood Alphense Boys prima partij en was zelf bij vlagen bovenliggend. In de 15e minuut maakte Mitchell Bons (op 10) een prima goal. En vervolgens kwam de ploeg er steeds beter in. Rechtsbuiten (!) Thijs Nulle maakte tien minuten later de 2-0, onhoudbaar in de bovenhoek, en spits Jordi de Groot kopte de 3-0 binnen in de 33ste minuut. Daarmee was het pleit beslecht en de weerstand bij AB gebroken. Voor rust werd het ook nog 4-0 door weer Jordi de Groot.

Na rust de nodige wissels, maar dat hebben we vaker gemerkt, die passen zich naadloos aan. Linksbuiten Justin Bons scoorde fraai 4-0 (55ste minuut) en de aanvoerder van de 2e helft Lars Kremer (Nick van den Berg was aanvoerder in de 1ste helft) scoorde een kwartier voor tijd de zesde treffer.

Bijzonderheden? Morris van Vliet maakte weer zijn rentree in de eerste helft, Thijs Nulle (22) verhuist komend seizoen naar de A-selectie van de studentenvoetbalvereniging Arsiton’80 uit Delft. Zij spelen al wel in de 3e klasse (3B). Bryan van de Nieuwendijk speelde bij Alphense Boys laatste man deze wedstrijd en komt volgend seizoen bij ons voetballen.

Interview Studio Alphen met trainer Jack Harmsen