Voorbeschouwing Damme’48 – Rohda’76

Zaterdagmiddag heten wij spelers en supporters van Rohda’76 van harte welkom op ons sportcomplex voor de 24e competitieronde. Rohda’76 staat bovenaan in het rechterrijtje (8ste dus) en daarnaast 1e voor de 3e periodetitel. Ze zijn, vooral in de laatste zes wedstrijden, erg goed bezig.

Alhoewel het geen 6-punten wedstrijd is, staan er nogal wat belangen op het spel. Rohda’76 moet de 3e periode winnen om een plaats af te dwingen in de play-offs. En Damme’48 moet winnen om in het spoor te blijven van sc Woerden voor het algehele kampioenschap. Komende week gaan ‘de Groenen’ naar Woerden en in die zin hebben de jongens het allemaal in eigen hand. Op papier zijn we nog niet zo dichtbij het kampioenschap geweest met deze generatie spelers. Inderdaad, …. op papier.

Voor Rohda is het al weken geleden dat er een nederlaag is geleden. Dat was op zaterdag 2 april tegen SCH’44 met 0-1. Daarna werden er zeven wedstrijden achtereen punten gehaald tegen: Zevenhoven (1-1), Kamerik (5-1), Bodegraven (0-1), Alphense Boys (4-0), Sportief (1-2), NSV’46 (1-0) en VEP (1-1). Wat vooral opvalt is dat ze op 1 goal na evenveel doelpunten tegen hebben dan koploper sc Woerden. Een goede verdediging en doelman dus.

Bij Zwammerdam valt iets heel anders op: onze jongens halen thuis minder punten (11-22) dan in uitwedstrijden (12-27). Op basis van de uitwedstrijden zouden we zelfs bovenaan staan! Vorige week tegen NSV’46 speelden we een uitstekende wedstrijd – ook weer uit – en gingen met een fraaie 0-3 naar huis. Zaterdag zijn we – los van de twee langdurig geblesseerden (Bartjan, Morris) – verder compleet. Kortom: het wordt een wedstrijd van twee ploegen, die maar wat graag willen.

Wij wensen u een sportieve wedstrijd toe. De weersverwachting voor zaterdag? Bewolkt en 18 graden. De wedstrijdbal is geschonken door Rijnhoek Plaza uit Bodegraven en het gras is deze week gesproeid door hogerhand met serieus hemelwater.

Na afloop om 16:30 uur is er een optreden van
‘Rock Vocals’