Voorbeschouwing NSV’46 – Damme’48

Deze tekst is geleend van 0172Sport, gewoon omdat ze gelijk hebben: De titelrace is nog niet beslist en dus doet Zwammerdam nog altijd mee. Het moet zelf blijven winnen en hopen op twee misstappen van koploper SC Woerden. Om deze reden is dit de Jumbo-wedstrijd van de week. NSV’46 krijgt dus een meer dan gemotiveerde tegenstander op bezoek. De motivatie zal bij de Noordenaren opgewekt moeten worden, zij spelen immers nergens meer voor maar zullen het trouwe publiek een mooie wedstrijd voor willen schotelen. In Zwammerdam wisten de Noordenaren “Damme” op een 1-1 gelijkspel te houden en had het eigenlijk meer verdiend. Gezien de vorm van de thuisploeg en de belangen die er voor de bezoekers op het spel staan vullen wij dit keer echter een tweetje in. Poule tip: 1-3 (ga naar het orgineel en lees meer)

Het werd thuis op zaterdag 19 februari 1-1