VVZwammerdam – Nicolaas Boys 1-1

Je hebt natuurlijk niet iedere dag na de wedstrijd vrij. Gelukkig hebben we 0172Sport, zij hadden wel gelijk een verslag van de wedstrijd op hun fijne site onder de titel: ‘Nicolaas Boys knokt zich naar punt bij Zwammerdam’ Lees verder hier.

Er ontstond wel een leuke sfeer omdat de toeschouwers van Nicolaas Boys aan de ene kant (achter de dug-outs) stonden, zie hierboven) en die van VVZwammerdam aan de kant van het clubgebouw (Veld 2 dus vanwege de verlichting). De scheids was nogal een Pietje Precies over waar een ingooi moest worden genomen. Er werd natuurlijk bij het leven gesmokkeld. En hij moest de mannen regelmatig corrigeren en terugsturen naar de oorspronkelijke plek. Al snel namen de de beide supportersgroepen dat over en stuurde de spelers onder gejoel naar de juiste plek.

Die jolige sfeer sloeg echter resoluut om in de 75ste minuut toen een goal van Jordi de Groot (2-1) werd afgekeurd op advies van de assistent-scheidsrechter van Nicolaas Boys. Je zult daar hier geen mening over horen.  Als ook Feyenoord – PSV met drie professionele scheidsrechters en een VAR een verkeerd besluit wordt genomen; moet je dan een scheidsrechter in de 4e klasse de maat nemen terwijl hij ook nog eens zijn beide assistenten niet voor de volle 100% kan vertrouwen? De vraag is: wie wil straks in de 5e klasse nog fluiten? Hoe lager je speelt hoe groter de problemen en het gedoe.

Mijn voorstel: laat denigrerende opmerkingen over de kwaliteit van de scheidsrechter achterwege in dit soort verslagen. En laten we eerlijk zijn: wij zijn allemaal amateurs (= liefhebbers), … we doen het immers niet voor het geld, maar voor de lol. Ook een scheids!