Voorbeschouwing: VVZ – Kamerik

Vandaag –  zaterdag 7 mei 2022 – heten wij spelers en supporters van Kamerik (bijna 4.000 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 21e competitieronde. Kamerik staat op plaats 13 en een kat in het nauw maakt in de regel rare sprongen. We zijn dus meer dan gewaarschuwd. En in die zin tellen wij voor twee!

We zijn aan de laatste zes wedstrijden van het lopende seizoen begonnen. En het is uiteraard spannend. Bovenin speelt Woerden (nr. 1) vandaag thuis tegen SCH’44 (nr. 3). Ze zouden maar zo allebei twee punten kunnen gaan verliezen. Voor Damme (nr. 2) een uitgelezen kans om daarvan te profiteren. Maar, dan moeten de Groenen wel winnen van v.v. Kamerik. Kamerik komt naar de Spoorlaan in de wetenschap dat ook zij moeten winnen als ze het noodlot alsnog willen ontlopen: de laatste strohalm. De koploper van de 3e periode Rohda’76 speelt uit bij Sportief.

Kamerik doet het dit seizoen niet best. Hebben pas twee wedstrijden gewonnen. Kijkend naar de vorm van de dag werden ook hun laatste vijf wedstrijden verloren van Linschoten,  Zevenhoven, Rohda’76, NSV’46 en Nicolaas Boys. Ook geen makkelijk programma natuurlijk. Wij wonnen er met 0-4 op zaterdag 12 maart.

Anders dan wij heeft Kamerik nog wel alle jeugdelftallen keurig bezet, maar staat er wel deze veelzeggende zin op de website over de vrijwilligers: ‘We streven niet naar een systeem waarbij iedereen evenveel doet, maar naar een systeem dat iedereen het logisch vindt om zijn/haar steentje bij te dragen. Kortom: als lid ben je vrijwilliger, tenzij je een goede reden hebt om een jaar over te slaan’.

Damme moet helaas de komende weken middenvelder Morris van Vliet missen door een zware blessure vorige week opgelopen bij VEP: een gekneusde heupkom. We wensen Morris een spoedig herstel toe.

En wij wensen u een mooie en sportieve wedstrijd toe. Het weer is: zeer licht bewolkt met veel zon en zeker 18 graden. De wedstrijdbal is geschonken door Sanidirect en het gras is gesproeid door de Gemeente.