Ter herinnering Terry Woudenberg

Afgelopen zaterdag 18 december 2021 is Terry (59) overleden aan de gevolgen van de spierziekte ALS. We kennen hem binnen de club als de vader van Lucas en Koen en echtgenote van Ellen. Hij was er alle wedstrijden – als het kon – van beide zoons. Ook bij ons aan de Spoorlaan was hij de laatste wedstrijden voor zover zijn gezondheid dat toeliet nog aanwezig.

Terry is nog elftalleider van de A1 geweest een seizoen of vijf geleden. Terry en Ellen woonden letterlijk twee deuren van ons af. Dit seizoen gingen we soms samen naar uitwedstrijden. Hij reed, … jawel. We hadden een hoop dingen gemeen: voetballende kinderen waar we bij wilden zijn, de voorliefde voor Status Quo en betrokkenheid bij de vereniging. We stonden bij voorkeur langs de lijn. Hij en Ellen vanwege Koen aan de rechterlijn en ik vanwege de foto’s. Onderweg hadden we het over sommige dingen juist niet en konden we intens genieten van de afgelopen periode waarin de ploeg prachtige combinaties liet zien. Je voelde de doelpunten bij wijze van spreken aankomen en als het dan ook nog lukte een high hands. Even was die ellendige ziekte er niet. Als we er echt niet bij konden zijn zaten we aan de radio gekluisterd te luisteren naar de verslagen van Cees van Leeuwen op Studio Alphen. Terry’s geest was sterk en betrokken. Zijn betrokkenheid ging ook uit naar de club: sponsorkliks en de financiering van het kunstgrasveld. Hij was nooit te beroerd mij er nog even te wijzen op eerdere beloftes en stak dan gelukkig ook de handen uit de mouwen: ‘Dat doe ik wel’. Net als zijn onbaatzuchtige actie voor het ALS-fonds, nog maar een paar maanden geleden. Je hebt fans en Fans.

Op zijn rouwkaart staat een quote van Rick Parfitt, de in december 2016 overleden gitarist van Status Quo: “Not a bad life really’’. Mooi, om dankbaar terug te kunnen kijken op wat wel is gelukt. Als de spelers bij ons thuis het veld opkomen horen we ‘Whatever your want’ door de luidsprekers. Dat is geen toeval.

We wensen Ellen, Koen, Lucas & Faith sterkte om de afgelopen twee jaar af te kunnen sluiten en een begaanbaar pad te vinden naar de toekomst. Iedere wedstrijd is Terry’s sterke geest aanwezig!

Jaap Peters (namens supporters en vereniging)

NB: Terry is bij Rohda’76 speler geweest. Ook op hun site een herinnering.

Terry Woudenberg (2016)

Terry in 2016 als leider/coach van de A1 (JO19-1)