Voorbeschouwing topper vanmiddag

Vandaag – zaterdag 6 november – heten wij spelers en supporters van SCH’44 van harte welkom op ons complex voor de 7e ronde van de lopende competitie. Gisteren alweer bijna 11.000 besmettingen. Let ook vandaag op elkaars gezondheid. Het virus speelt ook mee! Code donkerrood. En willen graag blijven ‘buiten spelen’.

Van de 6 wedstrijden van SCH’44 werden er 5 gewonnen en 1 gelijk gespeeld tegen Nicolaas Boys afgelopen week. De ploeg uit Harmelen is volgens de bookmakers duidelijk de beste ploeg in onze klasse en daarmee de gedoodverfde kampioen.  Vervelend voor die mannen, … je moet het iedere week maar weer waar zien te maken. Het lukte Nicolaas Boys vorige week echter tegenstand te bieden door vooral ook zelf vol op de aanval te gaan. En dat was in de eerste helft dan ook succesvol (0-1). De tweede helft was overleven voor the Boys, maar kwam SportClub Harmelen toch niet verder dan 1-1. Het eerste puntenverlies voor de titelfavoriet in deze competititie.

Damme loopt sowieso 1 wedstrijd en 1 minuut achter op SCH’44: de uitwedstrijd tegen Linschoten die vanwege Corona werd uitgesteld wordt ingehaald op dinsdagavond 16 november om 20:00 uur en volgende week zaterdagmiddag om 14:30 uur – op 13 november – gaan we die ene minuut uitspelen tegen VEP. Het hele circus wordt opgetuigd om nog 1 minuut zuivere speeltijd te spelen. Bijzonder. Voor de rest moet vandaag blijken of onze jongens de vorm van de laaste weken hebben kunnen vasthouden: gemiddeld 6 doelpunten per wedstrijd, soms 7 doelpunten in een enkele helft. Je zou bijna zeggen: die twee lockdowns hebben ons goed gedaan. De winnaar van vanmiddag zet een goede stap op weg naar de 1ste periodetitel, dat is duidelijk. De wedstrijd Nicolaas Boys (5e) tegen Woerden (2e) , ook beiden nog ongeslagen, is gisteren alweer uitgesteld vanwege het virus! NSV’46 (3e), ook ongeslagen, uit Noorden zou bij winst tegen het weer herstelde Linschoten weleens de lachende derde kunnen worden deze middag.

We maken er (weer) een mooie sportieve middag fijn,  … ook in de kantine en ons terras graag!