Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Sportief

Vandaag – zaterdag 25 september – heten wij spelers en supporters van vv Sportief  uit Noorden van harte welkom op ons complex voor de eerste competitie-wedstrijd van het seizoen 2021/2022. Het is de dag dat we de 1,5 meter weer loslaten en nieuwe coronaregels ingaan.

Onze laatste officiele thuiswedstrijd voor de competitie was op zaterdag 10 oktober 2020. Het is nu de 3e keer dat we hetzelfde seizoen starten. Laten we a.u.b. ons best doen het hierbij te laten. Kortom: we nemen de nieuwe coronaregels serieus! Gevaccineerden moeten dealen met eventuele bijwerkingen van hun beslissing, niet-gevaccineerden moeten ook dealen met de bijwerkingen van hun beslissing. Samen komen we daar wel uit; te beginnen vandaag.

Daarnaast willen we deze wedstrijd gebruiken om steun te geven aan de Stichting ALS. Dorpsgenoot Terry Woudenberg heeft deze afschuwelijke spierziekte en heeft samen met zijn werkgever een actie opgezet om geld in te zamelen voor onderzoek naar geneesmiddelen die toekomstige patiënten wel kunnen genezen. In de rust treedt UDI-peuterdans op!

Sportief (1960) en Damme (1948) zijn twee verenigigen die het zwaar hebben. De ontgroening van de dorpen maakt dat het ledenbestand langzaam, maar zeker, opdroogt. Ook een bijwerking van de 800 bejaardenhuizen die sinds 2013 zijn gesloten. Zolang mogelijk thuis wonen heeft er toegeleid dat de jongeren geen huizen meer kunnen vinden in hun geboortedorp. ‘Beleid’ heeft immers altijd verborgen bijwerkingen.

Zowel Sportief als Damme werden 2e in de poulefase van de KNVB-beker met allebei twee gewonnen wedstrijden. Een goede voorbereiding dus. Vandaag gaan de spelers uitmaken wie volgende week in het linkerrijtje de competitie mag vervolgen. Meer staat er nog even niet op het spel. Laten we vooral genieten van het feit dat we weer kunnen spelen, daar waren we wel aan toe. Hou het sportief en leuk. Juist vandaag!