Voorbeschouwing VVZ – PGS/Vogel

Vandaag – zaterdag 4 september – heten wij spelers en supporters van de Haagse vereniging PGS/Vogel van harte welkom op ons complex voor de 1e wedstrijd in de poulefase van de KNVBbeker-West2. Een moment waarop we lang, heel lang hebben moeten wachten.

Onze laatste officiele thuiswedstrijd was op zaterdag 10 oktober 2020. Dat zal voor PGS/Vogel (4e klasse F) waarschijnlijk niet anders zijn. We hopen dat ze wel komen, want op hun website staat dat de wedstrijd op 3 september is. PGS/Vogel, gefuseerd in 2002, is als vereniging van onze schaalgrootte: zij hebben zeven ploegen, wij vijf.  Zij hebben dit seizoen geen jeugd en wij hebben voor eerst sinds jaren weer een pupillenteam (JO09-1) ingeschreven! Maar de Haagse ploeg  heeft wel naast G-teams ook autivoetbal (autisme) voor kinderen vanaf 8 jaar. Binnen onze gemeente heeft Floreant uit Boskoop ook deze mogelijkheid. Dit gebeurt overigens gewoon onder de vlag van de KNVB. Fijn dat deze mogelijkheid er is. PGS/Vogel is met een ruime en fitte selectie bij ons aan de Spoorlijn aangekomen. PGS (niet GPS dus) staat voor: Personeelsvereniging Gemeente Secretarie.

Damme heeft twee oefenwedstrijden achter de rug. Het werd 1-1 tegen de beide 3e klassers. En op het Veltins-toenooi bij Be Fair lieten de mannen zien tot wat ze in staat zijn: een hattrick in 8 minuten tijd. We plukken vandaag op deze nazomer zaterdagmiddag de bloemen, niet het onkruid.

Trainer Jack Harmsen kan ook beschikken over een ruime selectie, bij ons 2e is de spoeling echter wat dunner. Het clubbelang vraagt om de nodige inschikkelijkheid op teamniveau op deze eerste officiele wedstrijddag.  En dat is in onderling overleg en met letterlijk ‘vereendekrachten’ prima gelukt, …. dank daarvoor!

Tenslotte: we houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Het is hier geen Zandvoort! We willen niet eenzelfde seizoen volgend jaar voor de 4e keer moeten herstarten! We beginnen vandaag de wedstrijd met 1 minuut stilte voor de overleden John van der Neut (72). Hij was lange tijd een gewaardeerd en inventief lid van ons klusteam en daarnaast de administrateur van de kantine.