In memoriam John van der Neut

John kennen we bij de VVZwammerdam al jarenlang als actief lid van de klusploeg. Met als specialiteit ‘de elektrotechniek’. Je kon altijd met succes een beroep op hem doen voor ingewikkelde dingen. Nog tot juni was hij actief, na er enkele maanden uit te zijn geweest om gezondheidsredenen. Op de achtergrond deed John ook de administratie van de kantine van VVZwammerdam.

Voor ons dorp als geheel heeft John nog veel meer gedaan. Met zijn instelling om creatief te denken was hij een zeer productief lid van de Ouderraad van de Koningin Julianaschool. Zijn zoons Jeroen en Patrick zaten er op school. De verhuizing van de oude school aan de Van Aerssenstraat naar de voormalige kleuteropvang aan de Buitendorpstraat inclusief de organisatie van het grote jubileum en afscheidsfeest van het oude gebouw steunden op hem als medeorganisator. De tijd dat de openbare school alleen al tussen de 80-100 leerlingen telde.

Verder was hij vertegenwoordiger van het dorp en de wijk in de Bewonerscommissie van Woonforte. Op het gebied van muziek en ontspanning onderscheidde hij zich met het organiseren, met anderen, van dans en muziekavonden met “Gouwe Ouwe”. Vlater heette dat toen. Het werd gehouden in de Nutszaal en later de voetbalkantine.

Een man om niet te vergeten en een voorbeeld-vrijwilliger, daar droom je als vereniging van.

We wensen de familie sterkte bij het verwerken van het verlies.