Voorbeschouwing VVZ – VEP

Geen toeschouwers, geen papieren programmaboekje derhalve, wel voetballen, op Veld 1 of desnoods op Veld 2. De eerste thuiswedstrijd zonder publiek in het corona-tijdperk, maar wel een voorbeschouwing. Uiteraard heten we de spelers en begeleiding van vv VEP van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan.

We spelen de 4e ronde van de KNVB-competitie: vv VEP verloor de 1e wedstrijd thuis van sc Woerden met 0-1, speelde daarna bij Siveo’60 0-0 en stuurde vorige week WDS met 6-2 terug naar huis. Ze staan twee punten op ons achter op de 7e plaats en zullen graag van ons willen winnen om te stijgen op de competitieladder. Van hun wedstrijdverslagen worden we niet veel wijzer, anders dan het scoreverloop.

VVZwammerdam (5e plaats) doet het goed met zoals andere verslaggevers het noemen: ‘fris’ voetbal. Flitsende aanvallen worden afgewisseld met wat mindere momenten. Maar we houden gemiddeld een goede smaak over aan de gespeelde wedstrijden tot dusver. Van sv Zevenhoven hadden we niet hoeven te verliezen, tegen vv Linschoten hadden we ook gelijk kunnen spelen en vv Kamerik werd inderdaad overlopen. Duidelijk is wel dat ploeg op scherp staat en dat tegen VEP weer wil laten zien. Blessures zijn er nog bij Kaj de doelman – Bartjan vervangt hem tot dusver prima – Ruben is nog geblesseerd, Thijs maakte vorige weer zijn eerste speelminuten en Ole werkt aan zijn comeback in het 2e.

De laatste wedstrijd tegen VEP medio februari was onvergetelijk. We stonden in de laatste minuut nog met 0-1 achter en liepen in de blessuretijd naar een 2-1 voorsprong, waarbij VEP toch nog langszij kwam 2-2 (goals van Koen (strafschop) en Morris (kopbal). Geweldig, wat een emoties aan beide kanten. Het venijn zat spreekwoordelijk in de staart.

Graag op zaterdag 10-10 weer zoiets, … de wedstrijdbal is gesponsord door Louis Kroft Kwekerij. Voor diegenen die het hebben gemist: de ING heeft het sponsorcontract met 3 jaar verlengt, dat is meer dan super. Juist nu: met een krimpend ledenaantal, thuiswedstrijden zonder publiek en dus zonder kantine-inkomsten. We gaan ervan uit dat we kunnen streamen en dat jullie ons kunnen volgen op Twitter. Scheidsrechter is de heer R.E. Roest.