Voorbeschouwing VVZ – VVL

Vandaag – 26 september – heten wij spelers en supporters van v.v. Linschoten welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor de tweede competitiewedstrijd van het seizoen 2020/2021. Een seizoen dat er wel wordt gevoetbald, maar wat toch ook vooral in het teken zal staan van het coronavirus. Kunnen we de teams verantwoord laten spelen? Houden we ons samen aan de voorschriften?

Deze eerste competitiewedstrijd starten we met 1 minuut stilte voor onze supporter en clubicoon Martin Dobber. Hij is op 8 april in het ziekenhuis van Gouda aan de gevolgen van het coronavirus overleden. Eén van de selectiespelers zei: ‘We hebben natuurlijk wel vaker één minuut voor overleden oud-spelers en leden stilgestaan. Maar dit is de eerste keer dat we het doen voor iemand die we zonder uitzondering allemaal goed hebben gekend. Dat maakt het vandaag extra bijzonder.’

v.v. Linschoten heeft vorige week de 1ste competitiewedstrijd thuis met 3-1 gewonnen van Alphense Boys. De ploeg toonde bovendien veerkracht. Binnen een minuut stonden ze al met 0-1 achter. Vorig seizoen duurde het zeven wedstrijden voordat de eerste punten werden gehaald. Nu dus een prima seizoensstart. Voor de beker verloor Linschoten van de 3e klasser Verburch en 4e klasser SEV.

Na een goede oefencampagne liet Damme het de laatste twee wedstrijden liggen: in Rotterdam bij LMO voor de beker en een valse competitiestart bij sv Zevenhoven. In beide gevallen haalden we de krant met zinnen als: ‘Het attractief en fris spelende Zwammerdam verdiende meer’. Je moet jezelf wel belonen, noemen trainers dat.

Zou mooi zijn als juist het vandaag zou lukken, voor Martin en met de wedstrijdbal die we gekregen hebben van Gymnastiekvereniging UDI. Als dank voor de prettige samenwerking gedurende de afgelopen maanden, waarbij we gezamenlijk coronaproof hebben gesport op onze velden. Het genoegen was geheel wederzijds.

Het Bestuur