Voorbeschouwing wedstrijd HMSM

Vandaag – 5 september – heten wij spelers en supporters van HMSH uit Den Haag van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor de tweede wedstrijd in de poulefase van KNVB-beker in het kader van seizoen 2020/2021. En het is gelijk een mini-finale: vorige week wonnen zowel HMSH als Damme.

De eerste wedstrijd thuis tegen sv Aarlanderveen staat ons nog vers in het geheugen. Niet alleen omdat we eindelijk – na een half jaar – weer een thuiswedstrijd speelde, maar vooral ook omdat we als publiek zelf konden oefenen, hoe we omgaan met de corona-regels. Laten we het erop houden dat het allemaal prima was geregeld, maar dat er tijdens de 3e helft met meer dan 200 aanwezigen best nog wel verbeterpunten waren. Dat gaan we vandaag beter doen met jullie medewerking. Hou a.u.b. vast aan die 1,5 meter afstand!

Vanmiddag spelen we tegen s.v. HMSH (Sportvereniging Houdt Moedig Stand Haag) uit ‘s Gravenhage. Een grote onbekende voor ons, maar dat genoegen zal geheel wederzijds zijn. Zwammerdam? Waar ligt dat? HMSH kent 20 teams en is een vereniging met een zondag- (2e klasse) en zaterdagafdeling (4e klasse).  De club is opgericht in 1940. HMSH 1 za won afgelopen week met 4-2 thuis van LMO. De ploeg die wij volgende week in Rotterdam gaan ontmoeten.

Damme kan terugkijken op een goede start van het seizoen: 4 wedstrijden aanéén ongeslagen en afgelopen dinsdagavond weer met de beide beentjes op de grond: een klinkende 6-2 nederlaag bij ARC II. De jongens kunnen vandaag laten zien dat er dinsdagavond sprake was van een éénmalige vergissing. Toch?

AD-Sport komt vandaag ook langs, … om een verslag te maken van 1e t/m de 3e helft. Veel plezier en hou het gezellig. Het is immers ons voetbal!

Het Bestuur