Spelregels voor onze Lock-in

Heel voorzichtig mogen we weer beginnen en dat doen we toch ook maar in de mei-vakantie. We hebben immers al lang genoeg stil gezeten. In overleg met UDI hebben we een programma voor de komende weken voor alle kinderen uit het dorp t/m 12 jaar. UDI zal met name gebruik maken van het mini-kunstgrasveld. Lopen we elkaar niet de weg. Alles is op basis – we zijn er inmiddels aangewend – van voortschrijdend inzicht. Als het werkt gaan we door, als het niet werkt passen we het programma aan. Wij gaan ervan uit dat iedereen zelf blijft nadenken, ga met verstand om met de regels. De kantine is op slot, maar is uiteraard wel open om bij de AED en EHBO-kist te kunnen. De deur is open, maar toch zijn we gesloten! Ga met verstand om met elkaars gezondheid, je zit daarbij ook zelf aan het stuur! Het gaat niet om de regels, maar om ieders gezondheid.
We houden ons uiteraard aan de richtlijnen (dat zijn geen regels) van het RIVM. Dit houdt in dat jeugd tot en met 12 jaar weer kan komen trainen, waarbij zij niet perse de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd vanaf 13 tot en met 18 jaar is trainen ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Voor de Groene Smurfen hervatten we de training ook weer.
Hieronder tref je een overzicht van hoe we de trainingen gaan organiseren en welke regels daarbij worden gehanteerd.
Alle trainingen worden ingekort naar 1 uur (De Groene Smurfen 30 minuten) per training;

• Ben je ziek of zelfs maar beetje verkouden: kom die ene keer dan even niet naar de training;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft,
    kan er weer getraind worden.
    Regels
  • Maximaal 5 minuten van tevoren aanwezig.
  • Bij aankomst direct naar het veld (VVZ naar het kunstgrasveld en UDI naar het mini-kunstgrasveld) waar je training wordt gegeven.
  • Na de training direct het complex verlaten (niet blijven hangen)
  • Het complex is toegankelijk voor: trainers en jeugd die training heeft.
  • (dus NIET voor ouders/verzorgers/vrienden/enz.)
  • Kleedkamers blijven gesloten, kom omgekleed.
  • Om wat te drinken tijdens of na de training neem je een eigen flesje drinken mee.
  • Het is niet toegestaan, maar ook niet slim, uit bekers of bidons van een ander te drinken.
  • Kantine blijft gesloten (er wordt niets verstrekt, we hebben trouwens ook niets op voorraad.

Planning

Het schema voor de trainingen staat in het bericht hieronder.
Alléén met deze (1) planning, (2) richtlijnen, (3) regels en (4) jouw gezond verstand voor de interpretatie daarvan is het mogelijk de trainingen op een veilige en verantwoorde manier te hervatten.
We vragen dan ook dat ouders/verzorgers en trainers de kinderen hiervan op de hoogte stellen. De regel geen ouders op het terrein betekent bij ons toch voetbal voor de Groene Smurfen. Vertrouw op de kwaliteit van de trainers, ze kennen de kids ook heel goed.
Kortom we rekenen op jullie medewerking en wensen de jeugd veel plezier met het trainen.
Tot slot bovenstaande is afgeleid van het protocol: verantwoord sporten kinderen t/m 12 jaar en jeugd 13 t/m 18 jaar van NOC-NSF. Hier wordt per groep: sporters, trainers richting gegeven hoe te handelen.
Daarnaast worden de definitieve regels van de veiligheidsregio’s woensdag bekend gemaakt. Mogelijk komen er nog aanvullende suggesties van de KNVB en de KNGU. Kortom blijf deze site en onze berichtgeving in de gaten houden. Nogmaals voortschrijdend inzicht is niet uitgesloten.
Wij hebben helaas afscheid moeten nemen van Martin. Laten we samen ontzettend ons best doen dat er niet nog zwarte bladzijde moet worden toegevoegd aan de geschiedenis van ons dorp en de club.