Voorbeschouwing VVZwammerdam – Rohda’76

Zaterdagmiddag heten wij spelers en supporters van Rohda’76 van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor de 12ronde van het competitieseizoen. Bijzonder, de eerste wedstrijd van het nieuwe decennium is de laatste wedstrijd van de 1e competitiehelft. Volgende week beginnen we derhalve aan de return-wedstrijden.

Trainer Jack Harmsen blijft ook komend seizoen in ieder geval nog de trainer van Damme. Bij Rohda’76 wordt Arjen Linstra (momenteel sv Aarlanderveen) de nieuwe hoofdtrainer. De huidige trainer van Rohda’76 Willem van Vegten stopt na twee seizoenen bij de hoofdmacht.

Afgelopen week speelden de blauwhemden bij Kamerik hun eerder gestaakte wedstrijd van 14 december uit. Dat werd geen onverdeeld succes in de resterende 39 minuten. De 2-1 achterstand die moest worden weggepoetst werd uiteindelijk een kansloze 4-1 nederlaag. Maar het zit het hele seizoen nog niet echt mee. Van de 10 wedstrijden werden er twee gewonnen. Zeer overtuigend werd VEP met 5-1 weggevaagd en Sportief met 6-1. Maar ja, een derby is een derby. Bij de opening van ons kunstgrasveld in 2015 werden we met 1-7 letterlijk en figuurlijk weggespeeld. #Pijnlijk

Als we de oefenwedstrijd tegen Floreant (5-1 verlies in Boskoop) niet mee tellen zitten we nog steeds in een flow: vijf competitiewedstijden achter elkaar gewonnen en ook van vv Meerburg (1-0) voor Rabobank/LAV-regio-cup gewonnen. Niet altijd met geweldig spel, maar we wisten toch vijf keer – met soms kunst- en vliegwerk – de nul achterin vast te houden en dat geeft vertrouwen. Thijs Nulle doet vandaag mee met het 2e om wedstrijdritme op te doen, dus alle spelers zijn fit voor de resterende 13 competitiewedstrijden!

In de bijlage van het programmaboekje zit een uitnodiging om ons financieel te steunen met behulp van de fiscus. We hebben een wensenlijstje om onze club nog groener te maken. Duurzamer en dat we zo minder geld aan energiekosten gaan uitgeven. Een win-win situatie derhalve. Een 6-punten wedstrijd voor de hele vereniging, … lees het even.

Uiteraard houden we het leuk en zeker geen knalvuurwerk, daar kunnen de paarden van onze buren niet tegen. Na afloop drinken we gezellig samen wat in de kantine. De wedstrijdbal wordt gesponsord door Bert’s Car Cleaning. Na afloop zingt PJ van Helemaal Top in de kantine. Waarom? Omdat zaterdag de leukste dag van de week is!