Voorbeschouwing VVZwammerdam 1 – Alphense Boys 1 (za)

Vandaag – 23 november – heten wij spelers en supporters van Alphense Boys 1 za van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor de 9e ronde van het competitieseizoen. De nummer 3 tegen de nummer 4 spelen in Zwammerdam, terwijl vandaag in Harmelen de nummer 1 tegen de nummer 2 speelt. Alphense Boys kan bij winst 2e worden, Damme kan bij winst 3e worden. Ook lekker!

Alphense Boys heeft twee strategieën bedacht om in de top van het zaterdagvoetbal terecht te komen. Of ze stappen met het zondag-team horizontaal over, als het de KNVB ook goed uitkomt, of ze promoveren met het zaterdagteam – onze tegenstander vandaag – een aantal jaren achtereen. Het leidt hoe dan ook voor ons tot een extra derby en een mooi affiche, toch? En daar zijn we blij mee! Zij hebben 55 teams, wij als dorpelingen maar liefst 6 ploegen. En we werken ook samen! De G-spelers van Alphense Boys wonen vaak op de Hooge Burch en ze trainen daarom bij ons op maandagavond. Dan is desgewenst professionele hulp dichtbij en het scheelt de speelsters en spelers veel reistijd en geregel.

Alphense Boys Zaterdag speelt voor het tweede achtereenvolgende jaar in de 4e klasse sinds hun rentree in het zaterdagvoetbal. En doet het dit seizoen meer dan prima: zeven wedstrijden gespeeld: 5 gewonnen (Rohda’76, Linschoten, VEP, Siveo’60, Sportief), 1 gelijk (Kamerik) en 1 verloren (Zevenhoven). Een belangrijke periode voor de Alphenaren: vandaag tegen ons (nr. 4) en volgende week thuis tegen het ongeslagen SCH’44. Twee keer verliezen achter elkaar is geen optie. Vol aan de bak dus.

Wij willen natuurlijk geschiedenis schrijven, winnen van ‘een Alphense Boys 1’ zal het moreel van de ploeg en de supporters goed doen. We hebben de laatste twee wedstrijden achterin de nul kunnen houden en na Alphense Boys en SCH’44 zijn we de meest scorende ploeg uit de 4e klasse B. Tegen de toppers lijkt het probleem: ‘Kunnen we ook de laatste 20 minuten gedisciplineerd en gegroepeerd blijven spelen?’ We gaan het zien vandaag, we zijn echter gewaarschuwd, … met dank aan SCH’44 en Zevenhoven. En onze jongens leren graag. We beginnen met 1 minuut stilte:

Racisme? Dan voetballen we niet.

We houden het leuk on & off-line en drinken na afloop gezellig samen wat in de kantine. De wedstrijdbal wordt gesponsord door Taxi- en Touringcarsbedrijf  Van Asselt.