VVZwammerdam JO19 – WDS JO19: 4 – 1

VVZwammerdam JO19-1 heeft zich nu al een bijzondere positie verworven in de club. Een zelfstandig opererend team van jongens van 17 en 18 jaar uit Nieuwkoop, Alphen, Bodegraven, De Meije en Zwammerdam heeft zich op eigen initiatief als schoolelftal ingeschreven bij VVZwammerdam voor dit seizoen en laat zien hoe voetbal gespeeld moet worden: met passie, in teamverband, taakbewust, met respect voor leiding en tegenstander en ook nog eens doelgericht.

Zo speelde VVZwammerdam afgelopen zaterdagmiddag tegen de ongeslagen koploper WDS JO19-1, die bij een overwinning van de Dammenaren van de troon kon worden gestoten. Dat gebeurde met een klinkende 4-1 overwinning. De selectie en de op papier speelgerechtigden van dit team bestaat uit de volgende 23 spelers: Ralf van Engelen (goed voor 2 goals), Martin den Hollander (aanvoerder), Tijn Koeleman, Thijs de Koning, Jesse Korporaal, Stan Kortmann, Mats Kramer, Terrence Lammers, Gijs-Jan van Leeuwen, Julian Middelkoop (goed voor 2 goals), Bart-Jan Pfaff, Stijn Pinkse, Wouter Baartman, Alec Hazekamp, Thijs Nulle, Tim Kramer, M. Posthuma, Jens Priesse, J. de Ruiter, Mark Spaan, Mees Velthuis, Martijn Vink en Tim v.d. Werff.  Enkele speelgerechtigen spelen regelmatig voor het eerste of voor de JO18.

De wedstrijd tegen WDS was van heel hoog niveau en qua sportiviteit top. De Dammenaren speelden geconcentreerd, waren technisch, fysiek en qua spelopvatting superieur aan de mannen van WDS. In de eerste helft werd dat uitgedrukt door Doelpunten van Ralf van Engelen in de 22e en 38e minuut. Nog voor rust scoorde de aalvlugge Julian van Middelkoop de 3-0.

Na rust kwam WDS sterk op zetten, maar na het missen van twee reuzenkansen zakte het weg. In de 78e minuut besliste Julian Middelkoop de westrijd: 4-0. Vlak voor tijd scoorde WDS de verdiende tegentreffer: 4-1. Naar de mening van sommige analisten spreken we hier van een ongekend getalenteerde groep (mentaal, technisch en fysiek), ze bestaan nog,   waarvan we hopen dat zij over 1,5 jaar als groep of individueel instromen in de selectie.

NB: fotoverslag staat onze Facebookpagina: @meerdaneenvereniging