Even schrikken bij de JO18-1

Gisteren was het gelijk even schrikken zo rond half twee zaterdagmiddag bij onze eerste officiële wedstrijd van het seizoen. De JO18-1 van leider Tim van der Neut speelde tegen de evenknie van vv Alphia. Frank Witteveen viel rond de middenstip een kwartier voor tijd en kwam lelijk op zijn linkerarm terecht. Zijn moeder, verpleegkundige, had al gelijk in de gaten dat hier (letterlijk en figuurlijk) meer aan de hand was. Het wachten op de ambulance duurt dan altijd te lang en eenmaal op zaterdagmiddag in het ziekenhuis valt het je gelijk op hoe bizar druk het dan is met sporters (sporten is gezond). Frank werd op het veld al onder narcose gebracht om zijn arm te kunnen rechtzetten en spalken.
Uiteindelijk moest Frank na de diagnose worden worden geopereerd en was pas rond 21.30 uur zaterdagavond thuis. Hij liet ons weten dat het naar omstandigheden goed gaat. ‘Ik ben geopereerd; heb twee pennen in mijn onderarm en moet zes weken in het gips. Het komt goed, maar het zal even geen voetbal worden, Groetjes, Frank’.
Namens de vereniging en alle leden, heel veel sterkte Frank. You’ll never walk alone.
NB1: de wedstrijd werd gestaakt bij een stand van 1-2. De KNVB zal een besluit nemen hoe nu verder.
NB2: en we maakten toevallig net voorafgaand aan de wedstrijd een elftalfoto.