Voorbeschouwing Damme 1 – BSC’68 1

Vandaag
heten wij onze gasten van BSC’68 uit Benthusen (ongeveer 3.500 inwoners) van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. Sinds 1 januari 2014 maakt Benthuizen deel uit van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Een genoegen dat ons al ten deel viel in 1964.
BSC’68 is uiteraard in het roemruchte jaar 1968 opgericht: o.a. de invoering Mammoetwet (Mavo, Havo, VWO) en we zwijmelden op het nummer Nights in White Satin. Het standaardelftal speelt al 13 achtereenvolgende seizoenen in de 3eklasse. En dat willen ze vast zo houden. Een forse vereniging met meer dan 50 ploegen.
De vereniging heeft een Twitter-account met maar liefst 970 volgers, maar helaas al twee maanden geen tweets meer verstuurd. Op Facebook heeft BSC’68 een pagina met precies 777 likes. BSC’68 heeft geen VR1 momenteel, maar wel zeven meidenteams. Top!
BSC’68 speelt zonder enige twijfel een zeer beroerd seizoen met tot dusver één echt hoogtepunt. Hun thuiswedstrijd tegen ons op zaterdag 27 oktober 2018 met die fantastische omhaal van spits Aladin Ezzaki. De Schadenet-Boys zullen ook vandaag de schade beperkt willen houden. Vorige week haalden de mannen de 1ste punt van 2019 op bij CVC in Reeuwijk.

Wij hebben de smaak inmiddels te pakken. In maart twee overwinningen. Allemaal nog niet echt overtuigend wat betreft ons veldspel, maar qua vechtlust en wedstrijdmentaliteit hoeven we voor niemand onder te doen. De beide overwinningen kwamen tot stand door bloed, zweet en trainen. En er lijkt ook een vast patroon te ontstaan in de opstelling, mede door de terugkeer van Rogillio Swaalep en aanvoerder ‘papa’ Lars Kremer. Punt naar voren of punt naar achteren: that’s the question. De fijnproevers weten waar we het over hebben.
Vandaag is het nog steeds Code Rood, we moeten de aansluiting niet kwijtraken met de ploegen boven ons. CVC speelt immers tegen DWO. Wij wensen u een mooie en sportieve wedstrijd en zien u nu afloop graag in de kantine terug voor een drankje en het Rad van Avontuur.
Het Bestuur
Weersvoorspelling: vanmiddag droog en 11 graden