VVZwammerdam – DWO (afgelast)

Vandaag zouden we spelen tegen DWO, maar de consul keurde alles in de Gemeente Alphen aan den Rijn af. In de 3e klasse A speelden uiteindelijk alleen Alphia en wij onze wedstrijden niet. Hoe deden de anderen het?
De nummers 1 en 2 speelden tegen elkaar. Van Nispen bracht Be Fair de eerste nederlaag van het seizoen toe. Daarmee is de kampioen wel duidelijk. Van Nispen zal vermoedelijk ook twee periodetitels pakken, dus de plaatsen 2 en 3 in de eindrangschikking worden extra belangrijk voor de nacompetitie. Alleen in de 3e periode kan nog een outsider ergens kans op maken.
Van de ploegen onder ons verloor BSC’68 met 0-4 van VVSB en NSV’46 verloor met 1-2 van Nieuwkoop. Directe boven oven ons speelden CVC met 5-5 gelijk tegen Blauw-Zwart. CVC kwam terug van een 1-5 achterstand. Wow! Karakter. De Leidse derby Lugdunum tegen Sporting Leiden eindigde in 2-3.
Per saldo geen ongunstig weekend voor Damme derhalve, maar februari wordt een cruciale maand. Er moeten hoognodig punten worden gehaald tegen Blauw-Zwart (9/2), DSVP (16/2) en Be Fair (23/2). Zaterdag 2 maart zou weleens de inhaalwedstrijd tegen DWO kunnen worden ingepland door de KNVB. Alle verloven ingetrokken. Code rood.