Voorbeschouwing VVZwammerdam – BSC’68

Zaterdag heten wij onze gasten van BSC’68 van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. De Benthuizer Sport Club ’68 is opgericht op 15 oktober 1968 en bestond uit 26 senioren en 39 jeugdleden. Een stuk land achter de molen werd beschikbaar gesteld waar getraind kon worden en thuiswedstrijden moesten uit gespeeld worden tot mei 1970, toen werd het complex ‘Ons Erf’ in gebruik genomen en tot 5 jaar geleden nog huisden

Heden ten dagen heeft de club uit Benthuizen een gloednieuw complex genaamd ‘Ons Nieuwe Erf’. Sportief gezien wist de club pas in 1998 zijn eerste grote succes te boeken en werd het kampioen in de 5e klasse. In 2001 en 2006 wist het kampioen te worden in de 4e klasse waardoor B.S.C. nu al 11 seizoenen achtereen uitkomt in de 3e klasse. Dit seizoen staat BSC met 26 punten op de 5e plek, dit komt vooral door een goede eerste periode want bij de net afgewerkte 2e periode eindigde de Benthuizenaren op de laatste plek.
Van VVZwammerdam kan nu toch wel geconstateerd worden dat er een wisselvallig seizoen gedraaid wordt. Dit kan zeker ook bij de laatste twee competitiewedstrijden geconstateerd worden. WDS werd drie weken geleden makkelijk opzij gezet en met een 6-2 nederlaag naar huis gestuurd. Met deze gedachte toog Damme een week later vol goede moed naar hekkensluiter Leiden maar de kans om wederom 3 punten te pakken en zich al dan niet tijdelijk naar veilige haven te spelen werd helaas niet gepakt. Voor de 2e maal dit seizoen waren de Leidenaren te sterk. Rede tot degradatiepaniek hoeft er desondanks niet te zijn, Damme staat met 18 punten op de 9e plaats en in eerdere wedstrijden heeft de jonge ploeg van Rob de Lange goed voetbal laten zien. BSC’68 is de afgelopen jaren een zware tegenstander geweest voor VVZ maar met strijd, goed spel en wellicht wat geluk hoeft het publiek niet gek op te kijken als het juist gerepareerde, van de stormschade, scorebord een positieve uitslag aangeeft voor ons aller Zwammerdam! En namens Studio Alphen doet Peter Fase het radioverslag.
Klik hier naar verslag van de heenwedstrijd: