Jack Harmsen tekent contract

Afspraak is afspraak, maar vandaag (21 juli 2018) is het contract met onze nieuwe trainer Jack Harmsen ook formeel getekend. We nemen de gelegenheid te baat om aan Jack te vragen waarom hij heeft gekozen voor VVZwammerdam en waar hij met onze mannen nog aan gaat werken.

‘In het 1e gesprek met de spelers en het bestuur klikte het gelijk. Een spelersgroep die gretig is. Ben een keer wezen kijken en je zag dat er prima verzorgd voetbal wordt gespeeld. Daar hou ik van. Rob de Lange heeft iets ongelooflijk goeds gedaan de afgelopen jaren. Ik zal proberen ze nog wat competitiever te maken, overal op veld moet er ‘strijd’ worden geleverd’.
Heb je specifieke spelopvattingen?
‘Op balbezit kunnen spelen, de tactiek afstemmen op het niveau van de tegenstander, hoge druk zetten op de 16 meter en verzorgd voetbal dus. We gaan in de voorbereiding kijken of dat met deze groep haalbaar is’.
Welke steun verwacht je vanuit de club?
‘Regelmatig overleg met de Technische Commissie, korte lijnen, er met elkaar voor gaan om in het linkrijtje te komen. Meer is niet nodig’.
Zijn er naast voetbal nog andere hobby’s?
‘Zijn er andere zaken dan? … Alle sporten vind ik leuk, motorrijden is heerlijk en ik hecht ook aan mijn schaarse vakanties’.

Verkort CV:
Jack (1964) was afgelopen drie seizoenen trainer bij zondag 3e klasser Voetbalvereniging Haastrecht en was daarnaast bij De Jodan Boys in Gouda Hoofd Jeugdopleiding. ‘Dat was best (te) druk’. In het dagelijks leven is hij werkzaam als senior-engineer bij Fokker Papendrecht (vliegtuig-segmenten). Al 31 jaar: ‘Ik heb alle onderdelen in mijn handen gehad’. Jack is getrouwd met Diane en heeft twee kinderen: Kirsten (24) en Lars (21).