G-voetbal zoekt versterking

Sinds september 2017 heeft een team van 7 VVZ-vrijwilligers een proef gedraaid met G-voetbaltrainingen op maandagavond. De spelersbezetting varieerde van 6 tot 12 spelers en de sfeer was uitstekend, al moet bij deze groep de begeleiding op zijn quivive zijn. Er zijn ook Persoonlijke Begeleiders van Ipse aanwezig en er is ook publiek. Door andere verplichtingen dreigt er een groot gat  in ons vrijwilligersteam te ontstaan en dreigt het werk op de schouders van een paar mensen te komen. Het werk houdt in eens in de 2-3-4 weken een training van een uur geven of op de achtergrond taken verrichten. Om uw belangstelling te trekken schetsen we hieronder wat het initiatief behelst en waarom het zo belangrijk is voor de vitaliteit van de vereniging.
Het doel van dit initiatief is om een sportgelegenheid te bieden aan cliënten van Ipse de Bruggen en overige G-voetballers. Niet in wedstrijdverband, maar puur om te trainen. Ipse de Bruggen en VVZwammerdam hebben besloten om iets voor elkaar te willen betekenen. Alphense Boys heeft zich tegelikertijd tot Ipse en VVZwammerdam gericht met het verzoek om trainingsfaciliteit te bieden, met name omdat die door reisafstand van Zwammerdam naar Alphen vaak bezwaarlijk is. Daaruit is voortgekomen dat er elke maandagavond van 19.00 tot 20.00 uur een traning is onder begeleiding van VVZwammerdam-kader. Dan komen spelers die lid zijn van Alph. Boys of ARC, of geen lid zijn ergens hun eerste training van de week doen. Hun tweede training doen zij bij Alphense Boys, respectievelijk ARC. Voor die training heeft Ipse de Bruggen vervoer ter beschikking gesteld. Zodoende zijn de reisproblemen opgelost. Bij VVZwammerdam worden (rustend) lid de jongens die elders geen lid zijn.
Het initiatief is voor VVZwammerdam des te belangrijker omdat de gemeente dergelijke initiatieven aanmoedigt en bij allerlei beslissingen over wat dan ook meeweegt dat VVZwammerdam ‘meer is dan voetbal‘.
Zwammerdam is Meer dan Voetbal

U kunt meer informatie krijgen bij Richard Niesing (rniesing@live.nl)  of Jozef Kindt (JAKindt@hetnet.nl). Op maandag 3 september.