VVzwammerdam JO19-1 sluit het seizoen af

Het seizoen begon veelbelovend. Met een 2-tal nieuwe spelers voor het JO19 team waaronder een keeper die ballen klemvast pakt, en een grotendeels gelijkblijvend team hadden we alle vertrouwen in het nieuwe seizoen. Helaas toch ook een tegenvaller. Kjeld bleek toch ernstiger geblesseerd dan gehoopt. Gelukkig is hij succesvol geopereerd en richt hij zich op wedstrijden na de winterstop. Zoals bij veel kleine clubs is het lastig om elke zaterdag een team op de been te krijgen. Zeker als ook het 1ste, 2de en 3de elftal graag gebruik maken van onze spelers.

In goed onderling overleg is het toch geluk om in ieder geval het seizoen voor alle teams redelijk succesvol af te ronden. Wij een mooie plek in de middenmoot van de 3e klasse en het 1ste en 2de allebei handhaving in hun eigen klasse. Ook de hulp en zeker het geduld van Ina Zaal hierbij heeft zeker geholpen. De krapte leverde ook wel eens problemen op in het veld. Wedstrijden spelen met slechts 11 man maakt dat jongens ondanks pijntjes toch de wedstrijd uit moeten spelen. Dit had dan weer invloed op de trainingen. Om de zaterdag erop weer fit te kunnen zijn werd er dan maar een training overgeslagen. Ook de vele examen kandidaten maakten dat er niet elke week voluit getraind kon worden.
Maar dat we een team zijn is wel gebleken. De wedstrijden die we speelden deden we vol overgave. Niet voor niets kregen we vaak een compliment van de tegenstander over ons spel. En dat klinkt toch gek als je vervolgens de wedstrijd met 5-1 verloren hebt. Het is dan ook niet altijd gemakkelijk om rustig te blijven bij uitwedstrijden als de (club)scheidsrechter van de tegenstander je het gevoel geeft dat hij de thuisspelende ploeg liever ziet winnen. Maar toch….we hebben leuke wedstrijden gespeeld en helaas ook mindere wedstrijden maar als team hebben we het heel gezellig gehad. Ook het zaalvoetbal in de kerstvakantie is een, in mijn ogen, leuke aanvulling op een seizoen. Zeker met het mooie weer van de laatste tijd heeft ook de befaamde 3de helft zijn intrede bij ons gedaan.
In de winterstop werden we in een mooi pak gestoken door Dierenartsenpraktijk het Groene Hart. Zo werden we op de zaterdag ook als team zichtbaar. Voor komend seizoen hebben we een nieuwe sponsor weten te strikken. Met ook een nieuw tenue.

Op zaterdag 16 juni sluiten we het seizoen af met een teamuitje en een BBQ. Dit keer gaan we voetgolven in Kamerik en zetten we de BBQ aan in Reeuwijk-Dorp bij Evert in de achtertuin. Tijdens de BBQ wordt traditioneel de Gouden bal (topscorer), de Gouden schoen (beste speler), de Gouden schaar (mooiste actie/goal) en (nieuw dit jaar) de Gouden zaag uitgereikt. De laatste prijs is voor de overtreding welke eigenlijk niet door de beugel kan. Dit is een ludieke prijs en zeker geen stimulans voor dit soort overtredingen.

Helaas nemen we dit jaar afscheid van spelers omdat ze de overstap maken naar de selectie, Tim Kramer of naar een andere club, Thijs. Tim zal vast nog wel eens aansluiten bij ons. Thijs gaat bij zijn vrienden in een team spelen. Zijn wij geen vrienden dan? Gelukkig mogen we ook een 3-tal nieuwe spelers verwelkomen. Jesse, Morris en Thomas komen over van Jodan Boys en gaan ons helpen er weer een mooi seizoen van te maken. Welkom Heren.

Ik wil zowel Rob, trainer 1ste elftal en Peter, trainer 2de elftal bedanken voor de samenwerking. Het “lenen” van elkaars spelers ging altijd in goed onderling overleg. Ook Luke/Niels van het 3de bedankt voor jullie begrip als het toch niet lukte om spelers aan jullie af te staan. Ook Bram (leider), Hans (vlagger) en Marco bedankt voor jullie inzet voor het JO19 team.

Daarnaast is een bedankje aan alle vrijwilligers van Zwammerdam op zijn plaats. Elke zaterdag stonden ze toch weer voor ons klaar. Ina bedankt voor het regelen van de scheidsrechter en de wedstrijden, Willem bedankt voor het fluiten. En uiteraard ook de barcommissie voor jullie inzet op de zaterdag en donderdagavonden.

Ik wens iedereen een fijne vakantie toe en hoop iedereen gezond en wel volgend seizoen weer bij Zwammerdam te mogen ontmoeten.

Erwin Griffioen