De reunie: de afscheidswedstrijd voor Rob

Het werd niet alleen de afscheidswedstrijd voor trainer Rob de Lange, het was daarnaast een reünie van spelers die de afgelopen vijf jaar namens Damme 1 het groene (of soms het lichtblauwe) shirt droegen. En dat waren niet de minsten. De eerste helft duurde 42 en de 2e helft 30 minuten. Eigenlijk vond iedereen dat jammer, er was immers best wel wat moois te zien.
Het leek aanvankelijk een walk-over te worden voor het huidige 1ste. Binnen twaalf minuten was het al 2-0. De vleugelspitsen waren een plaag voor hun verdedigers en Daniel (wie anders) en Donny scoorden vervolgens. Een mooi afscheidscadeautje van de beide spelers. Maar The Rob Stars raakten ingespeeld, het was immers weer even geleden dat ze samen in één team hadden gestaan. En toen het eenmaal ging lopen waren ze niet meer te houden. Spits Bryan van Delft maakte prachtig de 2-1 nog voor de rust.
Na rust ging er een grote wens in vervulling. Lucas verliet ons als E-speler (JO11) om naar Feyenoord te vertrekken en speelde vervolgens nooit meer in het groene shirt. Hij was overigens wel als trainer veelvuldig aanwezig de afgelopen jaren op ons complex. Dit was een te mooie kans om even in het veld te staan samen met zijn jongere broer Koen, inmiddels basisspeler van VVZwammerdam 1, en zijn ‘buurjongen’ Reijer.
Wouter van Valen bleek weer eens ongenaakbaar in de 2e helft en met prachtige goals van Jordi de Groot, Kenny Blanken en Mitchell Henkes werd het uiteindelijk 2-4 voor Rob’s Stars. Daar tussendoor gingen de scheidende spelers onder applaus van het veld: topscorer Daniel van Leeuwen, supertalent Donny van der Neut en ijzervreter Sander Schmand. Thnx!
Mooi en voor de vele toeschouwers bijzonder was dat de (oud) – spelers samen het clublied zongen alvorens van de scheidende spelers en trainer formeel afscheid te nemen. Meer dan een vereniging, … daarna begon de andere reünie! Topavond.

Aanvoerder Jeroen van Dorp bedankt Rob de Lange