VVZwammerdam – Blauw Zwart: 0 – 2

VVZwammerdam heeft de eerste kans uit twee gemist zich rechtstreeks veilig te spelen. Het zal volgende week uit bij FC Oudewater moeten winnen om zeker te zijn van rechtstreekse handhaving (het doelsaldo van VVZwammerdam is 9 beter dan Leiden). FC Oudewater speelt dan voor 1 punt om de 3e periode te winnen. Die kunnen ze alleen in theorie nog verspelen gezien hun doelsaldo. Een nederlaag voor VVZwammerdam is in alle scenario’s fataal. Een gelijkspel kan voldoende zijn als Leiden niet weet te winnen van LSVV’70, dus bij een gelijkspel daar of winst voor LSVV’70.

Foto: John Wiersma

VVZwammerdam ging tegen Blauw-Zwart veel te slap en nerveus van start. Dat zou een halve eerste helft duren en in die periode scoorde Blauw-Zwart de 0-1, kregen ze nog 2 mooie kansen en kopten ook nog op de lat. In de 39e minuut schoot Blauw-Zwart nog eens op de paal. In de 40e minuut kreeg VVZwammerdam eindelijk een kans, maar Sander Schmand miste. VVZwammerdam mocht de handen dichtknijpen dat het geen 0-3 stond. Na rust tapte VVZwammerdam uit een heel ander vat, echter pas nadat Blauw-Zwart in de 48e minuut uit een counter de 0-2 maakte. Vanaf de 65e minuut was VVZwammerdam de duidelijk bovenliggende partij, maar het zat toen niet mee. Eerst schoot Gerald van Asselt een vrije trap tegen de lat en de anders zo trefzekere Daniel van Leeuwen miste daarna vier kansen (schot over, kopbal naast, kopbal over en een gemiste penalty in de slotseconden). Al met al een teleurstellend resultaat, maar nog is er niets verloren. Van FC Oudewater hebben we immers nog nooit verloren.

• Wat staat er op de website van Blauw-Zwart over de wedstrijd? (klik hier)
  • Wat staat er op de website van Leiden Amateur Voetbal over de wedstrijd (klik hier)
  • Wat staat er op de website van Studio Alphen over de wedstrijd (klik hier)