avv Alphen 1 – VVZwammerdam 3 2-3

Dat maak je niet vaak mee. Je speelt tegen een 1ste en je wint als derde met 2-3. Daar hoort natuurlijk een verhaal bij. AVV Alphen, de oudste voetbalclub van Alphen aan den Rijn, is een zondagvereniging, maar heeft ook een zaterdagelftal en die speelt in dezelfde klasse als ons 3e.

Over de 1ste helft valt niet zoveel te zeggen. Matig voetbal op een matig natuurgrasveld en dus een logische 0-0. Maar de 2e helft maakte alles goed. Twee ploegen die vol voor de winst gingen. Het werd al snel duidelijk dat in Damme 3 de betere voetballers stonden. Onder aanvoering van de routiniers Casper Regtuijt en Maarten Cavé werd volop de aanval gezocht en na een half uur was het 1-2 door mooie goals van Casper Regtuijt en Jeffrey Koolwijk. Toen 9 minuten voor tijd Mark Spaan, gastspeler uit de JO19-1, de 1-3 ook al zo fraai binnen schoot leek het een gelopen race. Niets was echter minder waar, toen het 3 minuten voor tijd alsnog 2-3 werd.
Het werd ouderwets billen knijpen, zeker omdat de doelman van avv Alphen volop mee ging in de aanval. Maar onze doelwachter, Kelvin Jansen, gaf geen krimp. De scheids leek er echter geen genoeg van te krijgen en de wedstrijd duurde en duurde …. tot de 98ste minuut. Tijd voor een feestje! Damme 3 droeg op deze historische zaterdagmiddag de rode lantaarn over aan ARC 13. Dat getal kennen we ergens van. Volgende week tegen Kickers 1. Er hoeft niet uit een ander vaatje te worden getapt, integendeel. Zelfde recept!