40+ met een min de winter in

Vrijdagavond 15 november vol goede moed afgereisd naar VV Bodegraven met twee teams inclusief een paar debutanten, dhr A. Hogendoorn en dhr. W. Geerlof, die na jaren de voetbalschoenen weer opgepakt hadden en dachten dat dit een goed moment zou zijn om weer in het “ritme” terug te komen.

Ontvangst bij Borft was prima, warme kantine en dito koffie. Velden nat en zwaar maar bespeelbaar. Adri had op tactische wijze twee teams ingedeeld waarmee we als vanouds hoog c.q. in de middenmoot zouden kunnen belanden. Een tactiek die zich al een paar keer bewezen had, twee weken geleden nog bij Floreant, met een briljante tweede en zesde plek.

Het pakte iets anders uit. Vooral door missers en zware verliezen in de eerste poulewedstrijden werden zowel Damme1 als Damme2 op achterstand gezet. Keeperfoutje(s), loze terugspeelballen, verdwaalde spitsen en tegenstanders die als wolven op aangeschoten wild jaagden, dan is het dus snel gebeurd.

Damme1 speelde zich buiten mijn gezichtsveld af, maar daar was dhr. Bal vooral met zichzelf bezig en niet met de bal..terwijl het andersom had moeten zijn. U begrijpt dat hierdoor de verwarring al snel toesloeg. Richard was nog in de wolken omdat zijn meisje een prijsje gewonnen had en sprong alle kanten op, behalve de goede. Verder excuseren we de keeper omdat deze ook niet wist dat toevallig deze avond alle ballen die over de lijn gingen achter hem ook echt telden.  Andere spelers, zoals Joop en Remco, leken verbaasd elkaar weer in de kleedkamer tegen te komen. Willem Regtuit blesseerde zich aan de enkel en had het beste excuus om zich eervol uit de hele situatie terug te trekken.

Damme2 verging het niet beter. Waar Karel V. in eerdere voorstellingen zo genadeloos uitkapte en punten vergaarde stond hij nu vooral het spel van anderen te bewonderen, van de tegenstander wel te verstaan. Ondergetekende draafde heen en weer tussen voor en achter en was al snel moe en zag zich rond de middenstip geparkeerd. Johan en Louis verkenden vaak de zijlijn, deze bleek echter geheel rond het veld te lopen en nergens heen te gaan. Onze Jan gebruikte nieuwe tactieken en probeerde met verboden slidings en handjeklap met de tegenstander(s) het tij te kunnen keren, maar nee dus. Op een gegeven moment ging Adri improviseren en probeerde met alle uitstekende lichaamsdelen, behalve zijn handen, de bal te keren. Een leuk experiment maar misschien niet meer tijdens de toernooien uitproberen. Jaap K. en Rinus leken een leuke avond gehad te hebben, al weet niemand waarom.
Rinus misschien omdat het een “thuiswedstrijd”  was en hij na afloop weer snel bij moeder de vrouw was. Jaap K. was zeer verdienstelijk als links- , rechts- en middenback en bewoog van alle jongeren nog het meeste.

Positief was wel dat door de resultaten van beide ploegen we snel terug in de kleedkamer zaten en een zeer, zeer hete douche konden nemen. Hierdoor en met een koud biertje erbij om af te koelen zat de stemming er toch goed in en konden we wel leven met onze  7e en 8e plaats, de laatste twee van de winnaars zullen we maar zeggen. De derde helft werd er druk geevalueerd en door sommigen aantekeningen gemaakt, vooral door Damme1 dus daar verwachten we na de winterstop weer veel van.

Het hele stukje komt misschien wat chagrijnig over, zo is het niet bedoeld. Soms gaat het top, soms gaat het minder. Deze avond ging het wat minder, maar de volgende keer staan we er gewoon weer, inclusief de debutanten, en hebben we net zo veel lol als altijd.

Kom maar eens kijken of doe gerust mee als je 40+ bent.