Vier ploegen met een gezamenlijke missie!

Het wordt lastig als het 1e, 2e, 3e en de JO19 tegelijk moeten spelen op een willekeurige zaterdag. Zoveel voetballers hebben we helemaal niet als je daar de geblesseerden, de geschorsten, degenen die moeten werken en diegenen die op wintersport gaan van aftrekt. In de loop van de week liepen de onderlinge spanningen behoorlijk op. De wedstrijd van het 3e werd uitgesteld, in de hoop dat dit lucht zou geven. Die lucht bleek echter beperkt.
Uiteindelijk brengt LSVV’70 onverwacht redding. De wedstrijd tegen de Leidse studenten wordt op zaterdagochtend alsnog afgelast, waardoor een aantal spelers met minder dan 15 wedstrijden voor Damme 1 alsnog meekunnen doen met het 2e. Een nieuwe mix van het 1e, 2e en 3e vertrekt naar Lisserbroek om te strijden tegen Kagia 3. Het 1ste elftal van drie jaar geleden van vv Kagia en aanzienlijk sterker dan hun 2e elftal. Dat merkten we dan ook: binnen 20 minuten staat de ploeg van Peter Kremer met 3-0 achter. Hopeloos en met de rust was het al 4-1 met een prachtige goal van de uit zijn warme bed getrommelde Sander Schmand. Dat dan weer wel. Zouden we het onder de 10-1 kunnen houden tegen het veel hoger geklasseerde Kagia 3 met ons gelegenheidsteam in deze bittere kou?

Via goals van Casper Regtuijt (jawel), Jeroen van Dorp en Mark Overes werd het 5-4 in die tweede helft. In de laatste minuut mocht Gerald van Asselt een vrije trap direct nemen. Het leven is vervolgens een klein wonder: toch nog 5-5. Even zijn al die moeilijke gespreken van de afgelopen week niet voor niets geweest. Het team maakte ‘de reis van de held’, net als in de film, … ondertussen kwam het bericht binnen dat de JO19 in Gouda 2-2 had gespeeld tegen De Jodan Boys. Yes!
Vier ploegen met één gezamenlijk missie: boven de degradatiestreep blijven! Eén voor allen, allen voor één. Op naar volgende week. Hoe geïrriteerd we soms ook zijn, we zijn samen een vereniging en meer dan een toevallige losse verzameling elftallen! Dat hebben we deze zaterdag op bijzondere wijze bewezen. Top, … hoe koud het ook was deze week, dat voelt warm. Proost!