Help Roberto met zijn actie voor de Filipijnen

20131116 Aktie Filipijnen

Help slachtoffers ramp Filipijnen. Jouw oude kleding krijgt een nieuw leven! Hoogendoorn Witgoed (lees: Roberto Zwijnenburg, ex-VVZwammerdam) organiseert kledingactie voor slachtoffers ramp Filipijnen.

Afgelopen week werd steeds duidelijker hoe groot de ramp is die zich heeft voltrokken op de Filipijnen. De tyfoon Haiyan heeft duizenden levens geëist, honderdduizenden mensen zijn hun huis of gezin verloren. Hoogendoorn Witgoed is begaan met de slachtoffers van de tyfoon en organiseert vanaf zaterdag 16 november een kledingactie. Iedereen die kleding heeft die niet meer past of niet meer wordt gedragen wordt gevraagd die af te geven bij Hoogendoorn Witgoed. Na 14 december gaat de ingezamelde kleding in een grote zeecontainer naar de Filipijnen. Hier wordt dit door de stichting HHCP in samenwerking met de lokale burgemeester en gouverneur uitgedeeld aan de slachtoffers van de tyfoon in de provincie Leyte.

Roberto Zwijnenburg (van Hoogendoorn Witgoed is zelf van Filipijnse afkomst. Hij nam het initiatief voor deze actie: “Wat ik op het nieuws zie over de situatie op de Filipijnen is verschrikkelijk. Door mijn Filipijnse roots doet dit veel met me en daarom willen we graag iets betekenen voor mensen die alles zijn kwijtgeraakt. Samen met uw hulp kunnen wij iets betekenen voor deze slachtoffers, help ons mee en kom je gebruikte kleding bij ons brengen!”

De stichting HHCP roept op haar website op om kleding, schoenen, schoolmateriaal en stevig plastic eet/drinkgerei te doneren. Het is belangrijk dat kleding nog wel in goede staat is.

Kleding afgeven kan tot 14 december, tijdens openingstijden bij Hoogendoorn Witgoed – Van Nesstraat 31, Alphen aan den Rijn, maar dat mag je natuurlijk ook doen bij ons clubgebouw in Zwammerdam (Spoorlaan 12), dan zorgen wij wel dat het bij Roberto komt.

Dit zijn de tijden van Hoogendoorn Witgoed! De openingstijden van het clubgebouw ken je!

• Dinsdag t/m donderdag – 08.30 – 17:00
  • Vrijdag: 08.30 – 17:00 / 19:00 – 21:00