Voorbeschouwing wedstrijd tegen LSVV’70

Zaterdagmiddag heten wij onze gasten van LSVV’70 uit Leiden van harte welkom op ons complex, voor de wedstrijd tegen het keurkorps van onze trainer Rob de Lange. Na de ‘Kremer’ – zaterdag van vorige week met vier prachtige goals eerlijk verdeeld over de broers Lars en Toine, staat alweer de volgende belangrijke wedstrijd voor de deur tegen de studenten uit Leiden. Na jarenlang in de Leidse Bond gespeeld te hebben en later de vierde klasse was in 2004 ineens de derde klasse het toneel maar na een moeizaam seizoen keerde men weer terug naar de vierde klasse. De laatste seizoenen is de derde klasse meer de standaard geworden met uitzondering van vorig seizoen toen men na een bloedstollende tweestrijd met Alphia de vierde klasse weer achter zich kon laten.

LSVV begon wat moeizaam aan het seizoen getuige de ruime nederlagen die men te verwerken kreeg, maar ook toen werd al duidelijk dat er heel aardig gespeeld wordt maar dat een wedstrijd zo vlak na het zomerreces net wat te lang duurt. De laatste weken levert het aardige voetbal ook resultaten op en vorige week werd knap met 2-0 gewonnen van Oegstgeest, dat aan een opmars bezig was, volgens de verhalen zelfs met 10 man. De mannen van de honkvaste trainer Wim Mugge zijn dan ook zeker een tegenstander om rekening mee te houden.
VVZwammerdam daarentegen kent na een knappe start met twee gelijke spelen in uitwedstrijden tegen Oosterheem en Lugdunum en twee klinkende thuisoverwinningen tegen Semper Altius en Koudekerk een mindere periode met twee duidelijke nederlagen tegen sterke tegenstanders Kagia en SEV. De wedstrijden tegen DWO (nipte maar onverdiende nederlaag) en BSC (gelijkspel met enig fortuin) lieten al tekenen van herstel zien en dat zette zich vorige week door toen na een prima tweede helft bij Docos met 1-4 werd gewonnen. Na de midweekse oefenwedstrijd tegen CVC Reeuwijk, die met acceptabel spel een 2-1 nederlaag opleverde nu dus weer voor het echie. We gaan ervan uit dat Zwammerdam tegen LSVV het herstel van de laatste weken doorzet en de weg naar boven weet te vervolgen en bovendien goede zaken kan doen in de tweede periode die vorige week begonnen is.