Voorbeschouwing VVZwammerdam – WDS

Zaterdag 10 februari heten wij onze gasten van W.D.S. uit Driebruggen van harte welkom op ons complex, nog wel, aan de Spoorlaan.

De oprichters van voetbalvereniging WDS voetbalden bij de voetbalvereniging Woerden, maar vonden dat Waarder en Driebruggen ook een voetbalvereniging moest hebben. Tijdens een vergadering op 2 april 1948 in het café van Stouthart werd WDS (Waarder en Driebruggen Samen) opgericht. Waarder staat vooraan omdat de drie oprichters alle drie uit Waarder kwamen. Voor de verenigingskleuren werden zwart en wit gekozen, omdat iedereen in de tijd van de oprichting wel een zwarte broek en een wit T-shirt had. WDS heeft nadat het opgericht is op diverse locaties gespeeld in Driebruggen en zelfs een aantal jaren in het nabij gelegen dorp Nieuwerbrug. Doordat WDS op drie verschillende locaties langs de rivier de Wiericke heeft gespeeld, is WDS een echte Wiericke vereniging gevonden en is het niet verwonderlijk dat het huidige sportcomplex daarom ook ‘Wierickweide’ heet. In de loop van de jaren is WDS als vereniging gegroeid tot een echte sportvereniging met een zeer goede organisatiestructuur. Voor de diverse activiteiten en aandachtsgebieden, bestaan een commissie, bestuur of staf. WDS is door al de jaren heen een vereniging geweest die door zeer zelfwerkzaamheid een krachtige en gezonde vereniging is geworden. Maar wat misschien nog wel meer opvalt is dat WDS altijd een bijzondere vriendenvereniging is geweest. Door de jaren heen zijn er banden van vriendschap ontstaan en is er binnen de vereniging veel aan vorming en sociale bewogenheid tot stand gekomen.

VVZwammerdam kent een ongelukkige start van het nieuwe jaar. Bij de eerste wedstrijd na de winterstop tegen Kagia werden er in de eerste helft twee vroege tegentreffers geïncasseerd, dit kwam Damme ondanks een treffer van Koen Woudenberg en een permanent verblijf op de helft van Kagia niet meer te boven en er werd met 1-2 verloren. Een week later was Zwammerdam op alle fronten beter dan tegenstander DSVP, maar toen de wedstrijd was afgelopen stond er 1-1 op het scorebord. We zorgen elke week voor leuke wedstrijden die meer dan het aanzien waard zijn. En dat is ook wat waard. En met deze speelwijze leg je wel de basis om hoger in de ranglijst te spelen. Zaterdag dus tegen WDS op Veld 2 (kunstgras) en dat is altijd een leuke ontmoeting met fifty-fifty kansen, … ondanks een doelsaldo van VVZwammerdam dat 20 goals beter is dan WDS.