Negen goals in een wedstrijd bij VVZwammerdam 2

Vandaag, zaterdag, stond de wedstrijd tegen Zevenhoven 3 op het programma voor de mannen van Damme 2. De resultaten van de mannen van het 2e zijn wisselvallig te noemen. Voetballend is het goed, echter de punten worden niet altijd meegenomen/thuis gehouden.

IMG 7441 Kopie
                       Niels Koolwijk schiet hier Damme 2 naar 5-2

Vanaf het moment dat de wedstrijd startte was het duidelijk dat Damme de bovenliggende partij was. Met (heel vaak) verzorgd voetbal werd de aanval gekozen. Dit leidde tot diverse mogelijkheden om de score te openen, echt grote kansen waren er niet te noteren in de eerste helft. Wel leverde het spel van onze mannen een 1-0 ruststand op.

In de rust was de conclusie bij de mannen dat deze wedstrijd niet verloren mocht/kon worden. Wel was er gelijk de opmerking dat deze conclusie al vaker dit seizoen was geopperd en niet altijd tot een goed resultaat leidde.

Gebrand en scherp kwamen de mannen de kleedkamer uit om de tweede helft te spelen. Hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft was er te zien. Damme probeerde met verzorgd voetbal de tegenstander verder op de knieën te krijgen. Het leverde een 2-0 voorsprong op.

Hierna volgde een periode waarbij de gasten weer terug in het spel mochten komen (zoals de mannen van Damme 2 wel vaker toelaten). Voor de neutrale toeschouwer was er genoeg te zien. Vele doelpunten volgde. Met nog een kwartier te spelen was de stand inmiddels opgelopen tot een 5-2 voorsprong van onze mannen.

Na het laatste fluitsignaal van de zeer goed leidende scheids was de einduitslag 5-4 winst voor de mannen van Damme 2. In het laatste kwartiertje was het dus nog even heel erg billenknijpen voor een ieder die de mannen van Damme 2 een warm hart toedraagt, maar de 3 punten bleven thuis.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Kamerik 2 op het programma en gaan we wederom voor de drie punten.

IMG 7406 Kopie
                                  Alois Kremer in duel om de bal

IMG 7393 Kopie
                                  Mathijs Reguijt verdedigt de bal uit