Voorbeschouwing wedstrijd tegen BSC

Zaterdag heten wij onze gasten van BSC uit Benthuizen van harte welkom voor de wedstrijd tegen het keurkorps van trainer Rob de Lange. Na de uitbundige feestweek ter ere van onze 65ste verjaardag met een uitwedstrijd op eigen terrein tegen DWO (helaas nipt met 1-0 verloren) staat weer een ‘normale’ zaterdag voor de deur. Tegenstander BSC is de laatste jaren bijna steevast tegenstander van ons eerste elftal en vorig seizoen was de thuiswedstrijd een groot succes, aangezien Zwammerdam zich in deze wedstrijd definitief veilig speelde in de derde klasse. De uitwedstrijd zijn we echter ook nog niet vergeten, waarin VVZ met 5-1 hard onderuit ging.

BSC draait tot nu toe een wat moeizaam seizoen en is na twee overwinningen en vijf nederlagen met zes punten de nummer 11 van de ranglijst, één plek onder VVZwammerdam. Zeer opvallend is dat alle vier de thuiswedstrijden tot nu verloren zijn gegaan en dat van de drie uitwedstrijden er twee gewonnen zijn, waarbij vooral de 2-0 overwinning op het sterke SEV eruit springt. Afgaande op deze resultaten een tegenstander die op vreemde bodem sterk presteert en waarmee dus terdege rekening gehouden moet worden.

VVZwammerdam daarentegen kent na een knappe start met twee gelijke spelen in uitwedstrijden tegen Oosterheem en Lugdunum en twee klinkende thuisoverwinningen tegen Semper Altius en Koudekerk een mindere periode met twee duidelijke nederlagen tegen sterke tegenstanders Kagia en SEV. Na een flitsend begin, gevolgd door een moeizaam kwartier, liet de wedstrijd vorige week tegen DWO duidelijk tekenen van herstel zien. De verdediging oogde redelijk solide en des te zuurder was de tegengoal die zomaar uit de lucht kwam vallen. Aan de kant vielen er echter ook niet al teveel kansen te noteren, al zijn de geleerden er nog steeds niet over uit of een schot van Mitchel Henkes nou wel of niet de doellijn passeerde. Een seizoen dus tot nu toe waarin pieken en dalen elkaar snel afwisselen, maar dat wel degelijk al aangetoond heeft dat er voetbal in de ploeg zit. We gaan ervan uit dat Zwammerdam tegen BSC het herstel van vorige week doorzet en de weg naar boven weer in weet te slaan.