vv Moerkapelle – VVZwammerdam: (1-0) 1-2

VVZwammerdam heeft de eerste uit een reeks van drie oefenwedstrijden tegen 4e klasse ploegen uit de regio ternauwernood gewonnen. In en tegen Moerkapelle trok VVZwammerdam door twee doelpunten in de tweede helft de winst naar zich toe. In de 42e minuut was Moerkapelle op voorsprong gekomen. In de 52e minuut zorgde Donny van der Neut voor de 1-1. In de 77e minuut trof Lars Kremer het net voor de 1-2.

Tim & Bas van de JO19-1 maakten beiden speelminuten

Het nieuwe complex van vv Moerkapelle was voor velen uit Zwammerdam moeilijk te vinden omdat er een hele nieuwbouwwijk omheen is verschenen en de velden enigszins zijn verplaatst. Een fantastisch nieuw clubgebouw is verrezen. Het was goed de ogen de kost te geven om ideeën voor de inrichting van de toekomstige MFA op te doen. En ook om te zien hoe fraai een nieuwbouwwijk eruit kan zien anno 2018. Ook een perspectief voor Zwammerdam als er (meerdere en grotere) bouwlocaties beschikbaar komen.
Tussen deze indrukken door kwam VVZwammerdam voor de kritische VVZwammerdam-supporters maar moeizaam op gang. Het begin kon er nog mee door, maar het laatste half uur voor rust ontbrak het aan lef, inzet en precisie. En dan zijn we maar een heel modale ploeg die zich in niets onderscheidt van een modale 4e klasser. Na rust werd er een tandje bijgeschakeld en ontstonden er leuke combinaties over met name de rechterflank. Bij dat alles stond het vizier van de spitsen, zowel bij die van vvMoerkapelle als bij die van VVZwammerdam (nog) niet op scherp. In plaats van 4-6 bleef de teller steken bij 1-2.
Wij blijven dus nog twee wedstrijden oefenen. Komende donderdag (om 20.00 uur) speelt VVZwammerdam thuis op Veld 2 een derby tegen Rohda’76 en aanstaande zaterdag thuis tegen Sportief (om 14.30 uur).