Waar een kleine club groot in kan zijn!

Afgelopen donderdag is het seizoen voor de senioren traditioneel afgesloten met een spelavond. Rob de Lange (trainer VVZwammerdam 1) had een avond vol spel elementen bedacht en uitgezet. De opkomst was ontzettend groot. Een zeer geslaagde avond waar men na de prijsuitreiking tot in de kleine uurtjes over heeft nagepraat.  😉

Afgelopen jaren is het aantal leden van VVZwammerdam behoorlijk teruggelopen. Vooral bij de senioren was het dit jaar flink te merken. Het was passen en meten om dit seizoen toch drie senioren-teams te behouden. Voor de start van de zomer hebben de jongens van het 2e en 3e dan ook driftig vergaderd hoe dit aan te pakken. Met 26 man op papier zou het moeten gaan lukken. Een mooie mix werd gemaakt. VVZwammerdam 2 ging 3e klasse spelen en VVZwammerdam 3 promoveerde na het kampioenschap van vorig jaar naar de 6e klasse.

Onder begeleiding van clubicoon Peter Kremer werd geprobeerd alle-neuzen-dezelfde-kant op te krijgen en samen er letterlijk het beste van te maken. De trainingen op woensdag en donderdag van Zwammerdam 2 en 3 worden druk bezocht. Donderdag traint Zwammerdam 1 onder leiding van Rob de Lange tegelijk met de andere senioren. Na de training even bij elkaar om de teamindeling voor de komende zaterdag te bespreken. Groot respect gaat dan ook uit naar Rob de Lange, Peter Kremer, Luke van den Berg (captain 3e) en Erwin Griffioen (trainer JO19-1). Zij zorgen iedere week voor de juiste verdeling voor vier volledige teams.

Gezamenlijk trainen brengt mooie dingen met zich mee. Zo was er aantal weken geleden na intensief trainen daar dan het debuut voor Blaak in het 2e! Samen #voorelkaarmetelkaar met veel gezelligheid is de hoofdregel dit seizoen. De kantine is na de trainingen al jaren niet zo vol meer geweest als dit seizoen. Een kleine vereniging waar we het met ze alle maken en daar mogen we trots op zijn. Ben jij sportief, gezellig en zou je ook wel eens een balletje willen trappen? Kom gerust op woensdag of donderdag om 20:00 uur een keer meetrainen.