VVZwammerdam 6 zet goede reeks voort naar het kampioenschap!

Afgelopen zaterdag mochten de mannen van Damme 6 met het mooie weer de strijd aan gaan tegen Sportlust. De opkomst was groot, maar liefst 18 man stonden te trappelen om de succes reeks voor te zetten . Iedereen was nog druk met de na dorst weg te drinken en na te praten over vrijdag avond/nacht, toen ze al de tegenstander fanatiek voorbij zagen komen. Iedereen keek gelijk hoe laat het was …… het was drie kwartier voor tijd! En de mannen van Sportlust begonnen aan een zeer professioneel uitziende warming-up.
Om 14.25 betraden de mannen van VVZwammerdam het veld om op hun eigen manier zich klaar te maken voor de wedstrijd. Nog even dat laatste peukie en een rot trap tegen de bal en het kon beginnen.

Beginopstelling:

• Doel: Fabian
  • Verdediging: Harsha, Patrick, Jan, Huig
  • Middenveld: Luuk, Wouter, Gerard
  • Voorhoede: Pieter, Jeffrey, Michael.

Damme had de angst in de benen want zullen ze net zo goed voetballen als dat de warming-up was ….? De eerste 5 minuten begon Damme goed. De bal werd goed in de ploeg gehouden en gelijk werd gezocht naar de openingstreffer. Na tien minuten kwam toch al gauw de avond er voor bij sommige in de benen te zitten. het goede spel waarmee Damme 6 zich heel het seizoen al kenmerkt was helemaal weg. De kleinste dingen gingen fout. Maar Damme toonde veerkracht en na 20 minuten bracht Luuk ons op voorsprong. Het lukte Damme niet om die lijn voort te zetten en de verdedeging stond niet goed waarna de 1-1 weer snel viel.
De strijd ging lange tijd gelijk op tegen het jonge sportlust. Maar toen Luuk zeer fraai ongeveer vanaf de cornervlag op doel schoot was het de wind die ons hielp. De bal belandde via binnenkant van de 2e paal achter de keeper. Voor rust zette Jeffrey er nog een op zijn naam en we gingen met 3-1 ontevreden de rust in.

Met vers bloed in het team begon Damme aan de 2e helft. Maar Damme kreeg niet echt grip op de wedstrijd. Sportlust had de taktiek om iedere tien minuten 3 man te wisselen, en dat wierp zijn vruchten af.
Niemand wist meer goed wie nou wie had, maar gelukkig hadden we ballenmagneet Gijs Blom achterin gekregen die lekker aan het ruimen was. Tien minuten voor tijd werd Jimmy gewisseld voor ons geheime grote wapen: Kwekkeboom. Kwekkboom ging er voor en had er zin in, maar werd belemmerd door de bewegingsvrijheid in zijn shirt (navel truitje voor hem). Vijf minuten voor tijd zag Frans zeer correct vanuit de middencircel dat er een overtreding werd begaan in de 16 van de tegenstander. Dus een penalty! Iedereen schreeuwde Kwek, Kwek, Kwek maar die durfde het niet meer aan na de gemiste penalty twee weken terug. Pieter pakte de bal vol zelf vertrouwen en schoot hem goed in! 4-1 op het scorebord en de wedstrijd was gespeeld. Het eindsignaal klonk en daar kwam Huig het veld al oplopen met een metertje bier om de dorst te lessen. Damme 6 nog steeds ongeslagen dit seizoen en op de 1e plek! En daar werd nog tot laat op gedronken (nagepraat) in de kantine. Dat begrijpt u.