Be Fair – VVZwammerdam 2-1 (met foto’s)

VVZwammerdam heeft tegen Be Fair, dat eveneens 9 punten uit 4 wedstrijden mocht noteren, een verdienstelijke wedstrijd gespeeld. Het verlies kwam met eer tot stand na een bewogen tweede helft. De uitstekende, zeer jeugdige scheidsrechter Berg stond onbedoeld in het middelpunt. Nadat Casper Regtuijt halverwege de tweede helft was uitgedaagd liep hij tegen een rode kaart aan. Nog geen twee minuten later besloot scheidsrechter Berg de wedstrijd te onderbreken in verband met een incident waarbij VVZwammerdam-verdediger Rick Hijdra het slachtoffer werd van een niet waargenomen overtreding. Berg besloot zeer volwassen tot een wedstrijdonderbreking, waarbij de trainers van beide zijden de gelegenheid werd gegeven de spelers die het vuurtje aanstookten uit de wedstrijd te nemen. De scheidsrechter nam hiermee een in het Nederlandse voetbal ongebruikelijke maar moedige beslsssing.

Juichen in het nieuwe UIT-tenue lukt gelukkig ook goed! Onderop ‘Messi’ Bons de doelpuntenmaker

Tevens kon Rick Hijdra worden opgelapt. Na de hervatting moest VVZwammerdam verder met 10 man. Be Fair, dat tot dat moment geen fatsoenlijke kans had gehad, scoorde bij de eerste echte kans: 1-0. VVZwammerdam schakelde vanaf dat moment om en dwong een serie kansen en vrije trappen af. Een daarvan werd door Mitchell Bons op aangeven van Rick Hijdra benut: 1-1. Met nog 10 minuten op de klok was alles nog mogelijk. Be Fair trok daarbij aan het langste eind. Uit de rebound van een corner werd de schier onpasseerbare Damse keeper Stephan Jansze toch nog gepasseerd: 2-1. Damme probeerde met name via uitblinker Rick Hijdra de bakens nog te verzetten, maar dat lukte steeds net niet. Resultaat: nu 5e in het linker rijtje met 9 uit vijf wedstrijden.

Klik naar de foto