In memoriam: Gijs van Zwieten

Donderdag 30 november is Gijs van Zwieten op 88-jarige leeftijd overleden. Gijs is erelid van VVZwammerdam. Velen zullen zich Gijs herinneren als een man met humor. Hij had een woordje voor velen, vooral ook voor kinderen, die hij net als volwassenen vaak uitdaagde. Hij woonde met zijn Mieke dicht bij de scholen en de kinderen kenden hem en hij kende de kinderen. In zijn voetballeven was hij een begaafde speler. Als één van de weinigen uit de historie van Zwammerdam is hij uitgenodigd voor de Goudse selectie. Toen een beetje het hoogst haalbare in deze regio. Zijn portret had ook niet misstaan op de Wall of Fame bij VVZwammerdam.

In plaats van zijn portret was hij tot enkele jaren geleden nog altijd live bij het eerste als toeschouwer, al was een helft meestal voldoende. Kritisch als altijd vond hij 1 helft wel genoeg. Hij was een aantal jaren bestuurslid (heette toen: Commissaris) die zich vooral met wedstrijdzaken bezighield. Gijs heeft met zijn fotoverzameling en zijn herinneringen met veel enthousiasme bijgedragen aan het Jubileumboek ter gelegenheid van de 50-jarige verjaardag van VVZwammerdam. Iedereen die Gijs kende mocht, nee moest, weten dat hij Feyenoord-aanhanger was. Een man om niet te vergeten. Wij wensen Gerda en René, familie en kennissen veel sterkte toe bij het verwerken van het verlies van Gijs.

Er is gelegenheid tot condoleren op woensdag 6 december van 19.00 tot 20.00 uur in het Verenigingsgebouw, Kerkplein 5 in Zwammerdam. Op donderdag 7 december is de dienst van Woord en Gebed in de Dorpskerk, Kerkplein 7 in Zwammerdam. Aansluitend is de begrafenis op de begraafplaats aan de Spoorlaan 14 in Zwammerdam.