Voorbeschouwing wedstrijd tegen DWO

Vandaag heten wij onze gasten van DWO uit Zoetermeer van harte welkom op ons complex, waar zij hun thuiswedstrijd tegen de mannen van trainer Rob de Lange afwerken.
Thuiswedstrijd voor DWO zult u zeggen en dat klopt, want waar de KNVB niet aan het verzoek om een thuiswedstrijd in verband met ons 65-jarig jubileum kon voldoen, was DWO zo vriendelijk om haar thuiswedstrijd te spelen op ons terrein, waarvoor nogmaals hartelijk dank!
Een en ander betekent wel dat Zwammerdam in het voorjaar van 2014 haar thuiswedstrijd tegen DWO afwerkt in Zoetermeer. Nu we deze week toch bezig zijn met ophalen van allerlei herinnering kan de onwaarschijnlijke laatste wedstrijd van seizoen 2010-2011 natuurlijk niet ontbreken. Inderdaad ook tegen DWO, waarin VVZwammerdam in een absolute thriller promotie naar de 3e klasse afdwong met een hoofdrol voor Henk van der Louw die hem bijna de titel ‘Sportman van het Jaar’ in Alphen opleverde.

DWO draait tot nu toe een uitstekend seizoen en is na vier overwinningen en twee gelijke spelen nog ongeslagen en is samen met Kagia de trotse koploper. Men beschikt over een sterke verdediging getuige de slechts twee tegengoals die tot nu toe geincasseerd werden, veruit het minste in de afdeling. In de ongeslagen reeks een knappe overwinning op het sterke SEV en een 0-0 gelijkspel tegen Kagia en een aantal ruime overwinningen op lager geklasseerde tegenstanders.

VVZwammerdam daarentegen kent na een knappe start met twee gelijke spelen in uitwedstrijden tegen Oosterheem en Lugdunum en twee klinkende thuisoverwinningen tegen Semper Altius en Koudekerk een mindere periode met twee duidelijke nederlagen tegen sterke tegenstanders Kagia en SEV. Een seizoen dus tot nu toe waarin pieken en dalen elkaar snel afwisselen, maar dat wel degelijk al aangetoond heeft dat er voetbal in de ploeg zit. We gaan ervan uit dat dit tegen DWO weer te zien zal zijn en leidt tot een overwinning in onze jubileumweek waarmee weer aansluiting gevonden wordt met de subtop.

• Balsponsor is Wooning keukens, badkamers, tegels o.a. gevestigd in Bergschenhoek.
  • Pupil van de Week is Ruben Stolwijk (& Jaap Koster). Zij komen samen uit de helikopter om 14.25 uur.
  • De wedstrijd wordt geopend met ‘Eye of the Tiger’ en de cheerleaders van UDI Jazz Dance.
  • De makers & kids van de grafitti-muur hebben een verrassing in petto.
  • De voorwedstrijd is tussen de mini-pupillen van VVZwammerdam en DWO (4-jarigen).
  • Er is een loterij waarvan de opbrengst besteed wordt aan een mogelijk kunstgrasveld (we hopen 1.500 euro bijeen te brengen).
  • Na afloop van de wedstrijd treedt Plakband op (onze eigen band met muzikanten uit het 5e en VR1
  • En u mag ‘the wall of fame’ op zijn 1e dag natuurlijk niet missen.
  • Go Damme Go
  • Kom niet te laat, …. het wordt een swingende dag en we rekenen op je!

20131026 party