Heerlijke Reunie

Wat was er dinsdagavond 22 oktober 2013 een fantastische sfeer in de fraai verlichte en aangeklede kantine. Veel oude en nieuwe vedetten waren er om het 65-jarig bestaan van de vereniging, onze vereniging, gezamenlijk te vieren. Bijpraten met oude bekenden, mensen die bruggen sloegen tussen generaties, maar ook familieleden van toppers van toen die ons helaas zijn ontvallen. Ontroerend.
IMG 7070 Kopie

Met elkaar toch zeker wel 200 mensen met een groen hart in een ontzettend warm clubgebouw. Het ging natuurlijk om het bijpraten, maar zo nu en dan werd er weer even gepauzeerd om gezamelijk iets te delen. De digitale presentatie die Bram Strookman en Rien van Harselaar hadden samengesteld met o.a. kraakheldere zwart-wit foto’s uit 1948, voorzitter Jaap Peters die juist een paar jaar vooruit keek en cermoniemeester Cees van Leeuwen die een paar persoonlijke ervaringen deelden, ook uit een ver verleden. Gelukkig wel. Prachtig, het maakt nog eens duidelijk hoe we als vereniging op elkaars fundamenten steeds verder bouwen. En het geeft in ieder geval het goede gevoel dat we de 100 jaar ook nog wel gaan halen als Voetbalvereniging Zwammerdam (de officiele naam).

Hoogtepunt van de avond was natuurlijk het bekendmaken van de beste elf spelers ooit. Jozef Kindt, verbaal ondersteund door Teun Klos, las het juryrapport voor, zie het artikel hierna op deze site. Drie van de vier spelers die straks op ‘the wall of fame’ worden uitgebeeld zijn overleden. Bijzonder hoe verleden en heden straks met elkaar zijn verbonden. Meer dan een vereniging.

IMG 7064 Kopie

IMG 7068 Kopie