VVZwammerdam – DWO voorbeschouwing

Zaterdag heten wij onze gasten van DWO uit Zoetermeer van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan.

Op 1 september 1939, toevalligerwijs de dag dat Duitsland Polen binnenviel wat later het begin van WOII zou betekenen, werd in Zoetermeer Door Wilskracht Ontstaan oftewel DWO door een Rooms Katholieke kapelaan opgericht. De meeste Dammenaren hebben aan deze club mooie herinneringen! In 2011 kwamen beide ploegen elkaar tegen in de nacompetitie voor promotie de 3e klasse en speelde de formatie van Peter Kremer en Leendert van Kempen met 2-2 gelijk aan de Spoorlaan. In de daaropvolgende uitwedstrijd verdween de bal op miraculeuze wijze niet in het Damse doel en werden er naar een 0-0 gelijkspel strafschoppen genomen. In deze reeks groeide goalie Henk van der Louw junior uit tot grote held door er twee te keren en bracht doordoor VVZwammerdam op het niveau waar het nu nog uitkomt. DWO kwam het seizoen erna sterk terug en werd soeverein kampioen en kon alsnog de gang naar de 3e klasse maken. Vorig seizoen werden de gasten uit Zoetermeer 6e in de 3e Klasse C en dit seizoen staat de club na 7 wedstrijden en 12 punten wederom op plek 6.

VVZwammerdam kan de terugstellende start van de competitie nog moeilijk van zich afspelen. In de laatste thuiswedstrijd werd er overtuigend met 4-1 van LSVV’70 gewonnen maar een week later werd er jammerlijk met 2-0 van nummer 2 BSC’68 verloren. Opvallend was dat een groot gedeelte van deze wedstrijd met 10 man gespeeld werd en dat het team na die rode kaart vlak voor rust het spel daarna goed oppakte, maar daar verdien je helaas geen punten mee. Vorige week werd VVZ uitgeschakeld in de 2e ronde van de beker en werd er met 2-0 van zondag 2e klasser ROAC verloren met ook weer een goede 2e helft. Zaterdag kan Damme zich oprichten tegen DWO, een lastige opgave maar niet onmogelijk, zeker niet als u de Groen-Witte Brigade met uw sportieve support naar voren stuwt!