Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Leiden

Zaterdag heten wij onze gasten uit Leiden van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. De vv Leiden werd opgericht op 15 juli 1940. Het grootste deel van de eerste leden kwam bij de zaterdagmiddagafdeling van A.S.C. vandaan, omdat zij het gevoel hadden er  ‘bij te hangen’ naast de zondagamateurs. Aanvulling van het ledenbestand kwam van het toenmalige S.L.F. Er werd gestart met drie senioren-elftallen in de 1e klasse van de L.V.B. Vanwege de oorlogssituatie werd aanvankelijk alleen vriendschappelijk gevoetbald, later volgden competitiewedstrijden. Nu is vv Leiden uitgegroeid naar Vijf senioren en elf jeugdelftallen ook heeft het een bloeiende zaalvoetbaltak met maar liefst zes teams. Het eerste elftal is vorig seizoen gepromoveerd vanuit de 4e klasse door in de nacompetitie o.a. Floreant te verslaan. Bij de start van dit seizoen is vorige week het eerste punt gepakt door DSVP op 1-1 te houden.

Zwammerdam kent een wat teleurstellende start van de competitie. Waar twee weken geleden thuis ongelukkig verloren werd met 2-3 van DSVP werd vorige week wel duidelijk dat Soccer Boys een maatje te groot was en werd er in Bleiswijk met 3-0 verloren. Het is aan de mannen van Rob de Lange om vandaag de rug te rechten en de eerste 3-punter binnen te slepen, het vertoonde spel geeft daarvoor gelukkig nog veel vertrouwen. En wellicht zitten de 3 oktober feesten nog in de benen bij de gasten!

Mocht u onze dorpsgenoot Lucas Woudenberg live in actie willen zien bij SC Heerenveen dan kunt u zich in de bestuurskamer voor € 15 inschrijven, daarbij is de busrit (retour) en het kaartje inbegrepen. We gaan op zondag 22 oktober naar Heerenveen – Vitesse.

We starten de wedstrijd met 1 minuut stilte voor de deze week overleden Piet Stoof. We zullen Piet niet snel vergeten, hij heeft zeker voor ons G-voetbal tien jaar lang veel betekend.