Seizoenssstart 2017/2018

Zaterdag starten we met 1 minuut stilte voor Siem van Zwieten die op 16 augustus op 69-jarige leeftijd overleed. Volgens velen onze beste voorstopper ooit, als elftalleider een vader voor zijn A-junioren en samen met zijn vrouw Carla de trouwste supporters van ons 1ste. De eerste wedstrijd zonder Siem (eigenlijk Simon) zaterdag thuis tegen DSVP. Het is even wennen. Carla zal er bij zijn als we een minuut stilstaan bij dat wat Siem voor de club heeft betekend.

Verder heten wij de gasten van DSVP uit Pijnacker van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. Door Samenwerking Verkregen Pijnacker werd net als VVZ opgericht in 1948 en heeft jarenlang met wisselend succes in de lagere klassen gespeeld. Begin jaren tachtig werd oud-ADO speler en huidig bondscoach Dick Advocaat trainer en begon er een opmerkelijke sportieve bloeiperiode voor DSVP. De club bleef maar liefst 67 competitiewedstrijden ongeslagen (een KNVB-record) en ging in rap tempo van de 4e klasse naar het hoogste amateurniveau. Na een kortstondig verblijf en een eenmalige opleving zakte de club langzaam terug naar de 3e klasse waar het de afgelopen twee seizoenen ternauwernood in wist te blijven. Vorig seizoen werd DSVP 10e net boven de nacompetitie streep. Met deze eindstand mag er zeker geen onderschatting zijn voor de club uit Pijnacker want in potentie kan het zomaar weer zijn dat DSVP weer gaat doorstoten naar de hogere regionen van het amateurvoetbal!

De voorbereiding voor de competitie is voor VV Zwammerdam goed verlopen. De oefenwedstrijd tegen 2e klasser Voorschoten werd met 4-2 gewonnen en een week later werd er met dezelfde cijfers verloren van SV Loosdrecht dat eveneens uitkomt in de 2e klasse. Met de beker hebben de mannen van Rob de Lange een traditie voortgezet en zijn wederom door naar de volgende ronde. Gouda (0-4) en Siveo (2-1) werden verslagen en vorige week werd het benodigde punt tegen Alphia (2-2) gepakt. Vorig seizoen baarde Damme opzien dat de jonge A1-spelers verrassend goed ingepast konden worden en dit jaar zou het mooi zijn om te zien dat deze jonge gasten volwassen mannen zijn geworden die zich kunnen meten met de ploegen uit het linker rijtje.