Voorbeschouwing wedstrijd v.v. SEV 1

Vandaag heten wij onze gasten van SEV uit Leidschendam van harte welkom op ons complex. SEV (Sport en Vriendschap) werd opgericht op 1 oktober 1962 en heeft vorig jaar haar 50-jarig jubileum gevierd. De eerste seizoenen werd alleen met jeugdelftallen gespeeld en pas vanaf seizoen 1966-1967 neemt ook het eerste seniorenelftal deel aan de competitie.

De club beschikt over een prachtig complex aan de Kastelenring met zelfs een sporthal op het terrein. De laatste jaren pendelt SEV heen en weer tussen tweede en vierde klasse, waarbij vorig seizoen nog in de tweede klasse werd geacteerd met helaas degradatie naar de derde klasse als gevolg. Gek genoeg zijn beide ploegen elkaar in het verleden niet eerder tegengekomen in competitieverband door de vaak Haagse indeling van SEV.

De voorbereiding van VVZwammerdam liet zien dat er absoluut voetbal in de ploeg zit, maar dat men zich nog wel eens vergeet te belonen voor het goede spel in de vorm van doelpunten, waardoor de resultaten nog niet hand in hand gingen met het vertoonde spel. In de openingswedstrijd tegen Oosterheem was het voetbal wat minder, maar werden desondanks redelijk wat kansen gecreeerd en bleef de teller steken op 1-1, gevolgd door een prima 4-1 overwinning tegen Semper Altius een 2-2 tegen Lugdunum, waar een overwinning absoluut tot de mogelijkheden behoorde. Na de prachtige uithaal met 5-2 tegen Koudekerk (met live TV-beelden) volgde helaas vorige week een 5-1 nederlaag uit bij Kagia, waardoor Zwammerdam een plek in middenmoot inneemt 1 puntje achter SEV. Voor beide ploegen geldt dus dat een overwinning noodzakelijk is om mee te blijven doen met de ploegen bovenin.