VVZwammerdam 1 treft 2e klasser DVV Delft

Rijswijk – Het meest aansprekende affiche in de eerste ronde van het bekervoetbaltoernooi om de HV/Omroep West Cup is de ontmoeting tussen zondaghoofdklasser Westlandia uit Naaldwijk en de Katwijkse zaterdaghoofdklasser Quick Boys. Woensdagavond 9 oktober was de loting in de Sir Winston Club in Rijswijk. VVZwammerdam 1 treft in een uitwedstrijd zondag 2e klasser DVV Delft. De wedstrijden in de 1e ronde worden gespeeld op dinsdagavond 19 november. DVV Delft speelt ook in het groen-wit en bestaat volgend jaar 100 jaar. De vereniging is opgericht op 19 november 1914. We zijn dus te gast op de dag van hun 99ste verjaardag.

Andere pikante partijen zijn de Leidse derby FC Rijnland – UVS en de Delftse derby Delfia – Full Speed. Titelverdediger DSO uit Zoetermeer gaat in Delft op bezoek bij DVC. Bij verliezend finalist Nootdorp is het Haagse GDA te gast.

Het toernooi ging tot vorig jaar nog door het leven als de Haaglanden Cup. Dit jaar zijn ook teams uit de Bollenstreek en de Rijnstreek van de partij. In totaal gingen 96 clubs in de koker. De loting werd verricht door CDA-Kamerlid Peter Oskam en sportverslaggever Willen van Zuilen van Omroep West. De loting voor de vrouwenteams waaraan ook VVZwammerdam VR1 deelneemt vindt op een later tijdstip plaats.

20131010 Loting HVOmroepWestCup