40+rapport Damme 2: het onmogelijke is toch mogelijk!

Ja beste mensen jullie denken wat is dit voor titel. Nou dat zal ik u eens haarfijn uiteggen. Bij Rohda’76 kwamen de heren van 40+ in actie met twee teams, samengesteld door onze algemeen direccteur, den heer A3. De beste spelers, of wat daarvoor doorgaat, werden in Damme 1 ingedeeld.

40 zwammerdam 2 Kopie
                                                      40+ Damme 2

Over deze gang van zaken ben ik een beetje wantrouwig, maar gedane zaken nemen geen keer. Wij moesten met Damme 2 het beste ervan maken. Maar, zoals bij meerdere tegenslagen, kwamen geheimen krachten bij Damme 2. Allereerst werd Jozef tegen een redelijke huursom uitgeleend aan Alphia, waarmee de financiële huishouding meteen op orde was. De eerste wedstrijd tegen Floreant 2 was een gelijkopgaande wedstrijd met kansen voor beide teams.  Een klein misverstand tussen verdediger Wim R. en doelman A3 was voldoende voor de spits van Floreant om 0-1 te maken. Helaas was de resterende tijd te kort om daar nog verandering in te brengen. De eerste drie punten waren vergeven. De tweede wedstrijd tegen TAVV. Hier kan ik kort over zijn . Na wat heen en weer voetbal was een remise de juiste uitslag. In wedstrijd 3 tegen Rohda’76 moest wat recht gezet worden. Zowel Damme 1 als Damme 2 hadden dit seizoen al verloren van Rohda’76. Dus tijd voor een peptalk van Karel V. Op zijn plaats mannen zei hij: deze partij wordt gestreden tot de dood der gladiatoren. Een voor allen en allen voor een. Karel V zei te zorgen dat de Borftenaren niets zouden hebben in te brengen. Ja ja, dat zal wel, sputterden de medestrijders, maar nu komt de kop van mijn verhaal de kop op steken. Onze egelsehongaarsenederlansde strijder Roony was als een scheermes zo strijdbaar.

Sjouwen en werken deed onvermoeibaar onze Jaap v.d. H.; hij liet nu zien wat groenlichtgevende schoenen aan energie geven. De wedstrijd was de eerste helft voor Rohda’76, maar onze verdediging stond als een rots. De tweede helft een ander beeld. Rinus de Kei..ging zich met de aanval bemoeien en er kwam steeds meer gevaar. Vijf minuten voor tijd kwam er een afgemeten pass van Richard S die tot corner werd verwerkt. Rinus aan de bal en zowat rechtstreeks in doel. Echter, met de punt van zij schoen werd hij uit doel gewerkt. De bal terug bij Rinus en die drukte af met een verwoestend schot: 0-1. Daarna werd het pompen of verdrinken, maar onder aanvoering van een subliem keepende A3 bleef het 0-1 . Toen kwam vlak voor tijd de bal bij Wim. R.. Die zag Karel V staan en dacht: kom doe jij ook eens wat. Nou mensen hij deed wat, want speelde met een onwaarschijnlijke beweging zijn tegenstander uit. Vervolgens op turbosnelheid op het Rohda’76 heiligdom af, even stoppen om toen de keeper op het verkeerde been te zetten  en tot slot afdrukken met een liniaalstreep: 0-2. Die slag kwam Rohda’76 niet meer te boven en zo ziet u: de kop van mijn verhaal is juist. Zoals Wim R. ons heeft doen weten wordt dat op 18 oktober in Zwammerdam oppassen voor de debuterende gele rakkers als Karel V in deze vorm blijft verkeren.
De laastewedstrijd was tegen Floreant 1, altijd een van de sterkste ploegen.

Ook nu weer, maar tegen Damme 2 waren ze niet opgewassen wat ze ook probeerden. Geen doelpunt was ze gegund ook de voorwaartsen van 40+ kregen de bal niet in hun netje zodat o-o de uitslag was. Wat weer bleek: als je er voor wilt gaan en strijd levert word dat uitbetaald. Met dit team werd een zesde plaats behaalt en dat is best een compliment waard. Na afloop bij de afterparty werd het tot in de hele kleine uurtjes heel , ik mag wel zeggen, heel gezellig. Alleen een ding moet me van het hart. Jozef K liet zich omkopen om met Alphia mee te doen en hoe lang speelde hij? Zeven en een halve minuut. Dit doen wij dus niet meer waarde Jozef K.
Nu gaat de 40 +op naar 18oktober. Thuis de aftrap van een grandiosee feestweek, hopen wij met jullie, lezers en lezeressen. Als grote atractie is er een come back van de enige orginele GELE RAKKERS. Dus geef het door, dit mag u niet missen.

Uw dolende reporter Charly V.