Zwammerdam 2 verliest onnodig

Zaterdag stond de wedstrijd tegen ARC 5 op het programma. Het zonnetje scheen en het veld was lekker vochtig. Goede ingrediënten voor een hopelijk goede wedstrijd.
IMG 6406 Kopie
                  Jordie de Groot hier op jacht naar de bal scoorde 2x deze wedstrijd

Vanaf het begin van de wedstrijd was het niveau van 2 kanten niet heel erg hoog. Damme begon net iets beter aan de wedstrijd dan de thuisclub. Dit resulteerde in een 0-2 voorsprong van onze mannen na slechts 20 minuten voetballen. Het resterende gedeelte van de eerste helft gebeurde er voor beide doelen niet al teveel. Zonder heel goed te spelen hielden de mannen van Damme 2 wel de controle over de wedstrijd. Met een 0-2 voorsprong ging men dan
ook de rust in.

In de rust was er de waarschuwing voor het feit dat de thuisclub snel op jacht zou gaan de aansluitingstreffer. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 (zou je denken). Na slechts 5 minuten kwam er een voorzet van de thuisclub die zomaar over Ferry in de verre hoek zeilde. De thuisclub had zijn aansluitingstreffer. Na deze kleine domper nam Damme weer even de controle over de wedstrijd en slechts 3 minuten na de aansluitingstreffer was er een hele goede aanval van Damme die werd omgetoverd tot een doelpunt. Er was weer de marge van 2 doelpunten.

Na dit doelpunt zakte het niveau (en werklust) erg ver weg bij de mannen van Damme. In het restant van de wedstrijd waren er 3 vrije trappen van de thuisclub die vanaf de zijkant in de 16 meter werden gegeven. En drie keer kon de thuisclub heel erg simpel hun hoofd of voet tegen de bal zetten. Eindstand dus 4-3 voor de thuisclub.

Volgende week komt de ongeslagen koploper Rijnvogels 4 op bezoek op ons complex. Tijd om deze ploeg de eerste punten afhandig te maken en de smet van deze onnodige nederlaag weg te spelen!!

IMG 6412 Kopie
                                           Alois Kremer in duel om de bal

IMG 6422 Kopie
            Jordie de Groot is hier op weg om de 0-1 voor Damme 2 binnen te schieten